1832’de İsveç Eskilstuna'da Johan Munktell’in küçük teknik atölyesi açıldığında, bunun 130 ülkede kendi ürünlerini pazarlayacak bir firmanın habercisi olduğunu kimse bilemezdi. Munktell’in atölyesi başlangıçta baskı makinaları, torna tezgahları, delici ve öğütücü makinalar üzerine uzmanlaşmıştı. Ancak atölye, 1906 yılında bir yol silindiri olan ilk iş makinasını üretti. Bu sırada Stokholm’de Jean ve Carl Gerhard Bolinder kardeşler, 1844 yılı itibariyle, yaklaşık 50 yıl sonra İsveç’in ilk içten yanmalı makinasını üretecek olan kendi firmalarını kurdular. 1932 yılında bu iki firma AB Bolinder-Munktell adı altında bir evlilik gerçekleştirdi. Volvo’nun 1950 yılında satın alınan Bolinder-Munktell, 1995 yılından itibaren Volvo olarak bilinmeye başlayacaktı.
Volvo İş Makinaları, 20. yüzyılın ortalarında tamamıyla yeni iki pazar segmenti oluşturdu. İlk olarak 1954 yılında sektörün ilk tekerlekli yükleyicilerini piyasaya sürdü. Paralel kaldırma kolu sistemi, çabuk bağlama aparatı ve yenilikçi arka yükleyici ile bu yenilikçi makina, oyunun kurallarını değiştiren özellikleriyle daha ağır yüklemeleri ve daha yüksek koparma kuvvetini mümkün kıldı. Müşterilerin her araziye uygun bir taşıyıcı talep etmesiyle ise 1966 yılında Volvo, dünyanın ilk seri üretim belden kırma kaya kamyonunu üretti. Bu taşıyıcıların ilk modeli olan Gravel Charlie, şimdi Volvo’nun Eskilstuna’da bulunan Munktell Müzesi’nde sergileniyor.Volvo yenilikleri
Care Track:
Volvo İş Makinaları, müşterilerin makina datalarına uzaktan erişimini sağlayacak bir küresel konumlandırma ve data transferi kullanan telematik tabanlı Care Track sistemini 2007 yılında tanıttı. Care Track, makinaların güvenliği artırırken müşteriler de makinalarının bakım programı ve verimliliğinin kaydını daha rahat tutuyorlar. Sistem Avrupa ile Kuzey Amerika’da ve Asya kıtasının belli bölgelerinde satılmakta olan Volvo’nun birçok büyük model makinası ile uyumlu çalışıyor.
Tam Süspansiyonlu Kaya Kamyonu:
Kaya kamyonları için otomatik dengeleme ve sabitleme sunan ilk hidrolik tam süspansiyon sistemi 2007 yılında Volvo E Serisi için üretildi. Sistem yükleme ve zemin şartlarını denetlerken yumuşak ve güvenli bir sürüş için düzey denetimi sağlıyor.
Optishift:
Optishift teknolojisi 2011 yılında Volvo İş Makinaları'nın en geniş lastikli yükleyici modeli olarak piyasaya sürüldü. Uzun mesafe taşımacılığında motor devrini azaltma ve otomatik frenleme ile manevra kabiliyetini yumuşatma özellikleriyle tekerlekli yükleyicilerin enerji verimliliğini yüzde 15 artırıyor.
Araçta Tartım Sistemi:
Volvo İş Makinaları'nın tam süspansiyonlu F serisi belden kırma kaya kamyonları için geliştirdiği, Intermat Innovation ödüllü “Araçta Tartım Sistemi” bu yıl görücüye çıktı. Sistem, hem yükleyici operatörü hem de kamyon operatörlerine Care Track’in sağladığı uzaktan erişim yoluyla, bir makinanın taşıma kapasitesi verileriyle üretkenliğini ekranda görüntüleme olanağı sağlıyor.