Yazılı bir açıklama yapan ASMÜD Başkanı Ayberk Özcan, Türkiye asfalt endüstrisinin gelişimini, sektörün işvereni olan Karayolları Genel Müdürlüğü’nün projeleri ve bu projeler için ayrılan ödenek miktarlarının belirlediğine vurgu yaptı. Geçen yıl karayolları için 25 milyon ton sıcak karışım asfalt kullanıldığını belirten Özcan, şunları kaydetti:
"Karayollarının yanısıra şehir içi yollarda da son iki yıldır ortalama 15 milyon ton asfalt kullanıldı. Belediyeler tarafından yapılan yol ve asfalt yatırımları sonucunda geçen yıl yaklaşık 16 milyon ton asfalt üretimi gerçekleştirildi. 2010 sonrasında şehir içi yollar, karayolları ve köy yolları olmak üzere toplamda yılda yaklaşık 40 milyon ton asfalt kullanıldı. Son yıllarda büyük yatırımlar yapılan karayollarında 2013’te yatırım tutarı 12 milyar liraya ulaştı.
Türkiye’de karayolu ulaşımına verilen önemin ve yatırımların artması sonucu yolların kalitesi artarken, yüksek performanslı asfalt karışımlarının kullanımı da çoğaldı. Sektör hem teknik hem de ekipman açısından önemli gelişmeler kaydetti. 2014 yılı ortası geçildiğinde Yap-işlet-devret modeliyle yeni ihale edilen otoyol ve köprü projeleri haricinde sektör neredeyse tamamen durgundu ve ancak 2013 yılından kalan alacaklar ödenebilmişti. Her yıl olduğu gibi bu yıl da sene başı yatırım ödeneklerinin düşüklüğü, geçmiş yıldan kalan ödenmemiş hak edişler, ek ödenek sağlanmasını önemli bir konu haline getiriyor".
Karayollarında 2014 yılı yatırım programında 836 kilometre bölünmüş yol, 850 kilometre tek platformlu yol yapımıyla 2 bin 759 kilometre yolda bitümlü sıcak karışım yapılacağına dikkati çeken Özcan, sektörün yeterli ödeneği bir an önce sağlamasını hedeflediklerini; ancak en yoğun çalışılması gereken dönemde verilen ödeneklerin beklentileri karşılayamadığını belirtti.
Özcan, bu yatırım programı kapsamında asfalt tonajında bir artış beklenilmediğini, mevcut imkanlarla geçen yılın sıcak karışım asfalt üretimine ulaşmasının bir başarı olacağını düşündüklerini ifade etti.