İtalya'da bulunan Ulusal Sanat Galerisi'nin deneyimli uzmanlarından Barbara Berrie, elektron mikroskobuyla yapılan incelemeler sonucu, Venedikli ressamların bir çoğunun tablolarında kullandıkları boyalara, toz haline getirilmiş cam parçacıkları kattığını ortaya çıkardı. Aralarında, ünlü ressam Tintoretto'nun da bulunduğu Venedikli ressamlar, bu cam parçacıklarını tablolarındaki renkleri daha canlı ve çekici hale getirdiği için tercih ediyordu.
Berrie, Lotto'nun "İsa'nın Doğuşu" adlı tablosunda, Aziz Joseph'in turuncu renkli giysisinde ve Azize Catherine adlı tablosunda da Catherine'in giydiği kırmızı elbisede küçük cam parçaları tespit edildiğini söyledi.
(Lotto'nun tablosundaki Azize Catherine, elbisesinin parlak kırmızı rengini, büyük ölçüde boyanın içindeki cam parçacıklarına borçlu.)