Eczacıbaşı Topluluğu kuruluşlarından VitrA, Louis Vitton'dan Guzzini'ye, Apple'dan Dupont'a dünyanın en ünlü markaları ile çalışan endüstriyel tasarımın dünyaca ünlü isimlerinden biri sayılan Ross Lovegrove tarafından tasarlanan 100 parçalık ''İstanbul'' adlı koleksiyonunu, Londra'daki Fashion Week ve Yüzde 100 Design etkinlikleri kapsamında tanıttı.
Çok sayıda ünlü tasarımcı, iç mimar ve mimarın katıldığı sunumun, halen dünya pazarlarında yaklaşık yüzde 5 payı olan VitrA'nın konumunu daha da yukarı çıkarması bekleniyor. VitrA Türkiye'deki üretiminin yüzde 80'ini 50 ülkeye ihraç ediyor. Yurtdışında toplam 2 bin satış noktası bulunuyor. Türkiye'de yüzde 25 olan VitrA'nın pazar payı, Almanya'da yüzde 12, Avusturya ve Yeni Zelanda'da yüzde 10, İsrail'de yüzde 8, İngiltere'de yüzde 6, ABD ve Fransa'da yüzde 3 ve İtalya'da yüzde 2. Kuruluşun 2002'de 170 milyon dolar olan toplam ihracatı da 2004'te 295.3 milyon dolara tırmanmış durumda.
Bülent Eczacıbaşı , tanıtım öncesi düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, yeni koleksiyonun tasarımını yapan Ross Lovegrove'un Türk banyo kültürünün en mükemmel yönlerini özümsediğini ve yeniden yorumlayarak özgün bir koleksiyon yarattığını belirtirken ''Ross'un diğer eserleri gibi bu koleksiyonun bazı bölümlerinin de yakında dünyanın önde gelen müzelerinde teşhir edilecek bir sanat eseri olduğuna inanıyorum'' dedi.
Eczacıbaşı bu arada bir soru üzerine, yabancı ortaklıklar konusundaki düşüncesini de ''VitrA'nın bağımsız kalmaması için hiçbir neden yok. Geleceğini de çok parlak görüyoruz'' diye cevapladı.
VitrA Pazarlama ve Satış Müdürü Berna Erbilek 'in toplantıda verdiği bilgilere göre, markalaşma yatırımlarına ağırlık veren ve bu amaçla tasarım alanında yılda 5 milyon doların üzerinde yatırım yapan VitrA, dünyanın en büyük 6 üreticisi arasında. Lovegrove gibi büyük imzalarla çalışmak, VitrA'nın yerini daha yukarılara çıkarabiliyor.
VitrA'nın yıllık 500 bin adet seramik sağlık gereci ve 2 milyon metrekare seramik kaplama kapasiteli Rusya yatırımı 2007 yılı başında devreye sokulacak.
Tasarım dâhisinin duşu
Yeni banyo koleksiyonu ''İstanbul''u tasarlayan Ross Lovegrove, bugüne kadar Sony'ye walkman'den Airbus'a uçak mobilyasına, Peugeot ve Mazda'ya otomobilden Louis Vuitton'a bavula, Guzzini'ye mutfak ürünlerinden Chanel'e parfüm şişesine kadar pek çok üründe imzası olan bir isim. Çalışacağı markayı titizlikle seçiyor ve imzası markanın değerini daha da yukarı çekebiliyor. Eserleri, New York'taki Modern Sanat Müzesi ile Gughenheim Müzesi, Paris'teki Pompidou Merkezi, Japonya'daki Axis Merkezi ve Londra Tasarım Müzesi'nde sergileniyor. ''VitrA gibi bir endüstri lideri ile çalışmak benim için nadir rastlanacak mükemmel bir fırsat'' diyen Lovegrove'ın tasarladığı tepe duşu, diğer radikal tasarımlar arasında en çok dikkati çekenlerden biri.