Vaillant: Türkiye Önemini Krizlerde Bile Yitirmedi
Vaillant Hepworth Grubu Pazarlama Direktörü Claude Chalufor 11 yıldır bulundukları Türkiye pazarından memnun olduklarını belirterek, Türkiye'nin Orta Asya'ya açılan bir köprü olduğunu söyledi.
Türkiye'de her yıl 175 bin ısıtma ve sıcak su cihazı satıldığını kaydeden Chalufor, ‘‘Bizim yıllık satış rakamımız ise 65 bin. Türkiye'deki pazar payımızın yüzde 26'larda olduğunu düşünüyoruz. Türkiye önemli bir pazar. Evet ekonomik krizler oldu ama Türkiye pazar açısından önemini yitirmedi’’ dedi.
Şu anda gaz marketinin önemli olduğunu söyleyen Chalufor, ‘‘Türkiye'de şu anda 5-6 şehirde doğalgaz kullanılıyor. Doğalgazın yaygınlaşması ile pazarda daha fazla büyüyeceğimizi düşünüyoruz’’ dedi.
Türkiye'de istedikleri yeterli büyüklüğe ulaştıktan sonra daha farklı yatırımlar yapabileceklerini söyleyen Chalufor şöyle konuştu:
‘‘11 yıldır Türkiye'deyiz ve sitikrarlı büyümemizden memnunuz. Şu anda Türkiye'de servis ve hizmet kalitesinde eğitime yatırım yapıyoruz. Türkiye'de uzaktan kontrol sistemi ‘VRNET DIALOG' gibi hizmet yatırımlarımız var. İleride başka türlü yatırımlarımızda söz konusu olabilir ama şu anda başka türlü bir yatırım planımız yok.’’
İran’da da faaliyette bulunduklarını söyleyen Chalufor, Orta Asya'da son 3 yıldır var olduklarını belirtti ve sözlerini şöyle sürdürdü:
‘‘Orada henüz çok yeniyiz. Ama daha yoğun çalışmayı planladığımız bir bölge. Biz dünyada gaz olan her yerde varız ve olmak da istiyoruz. Türkiye bizi o bölgelere taşıyan bir köprü gibi.’’
Hem Türkiye'de hem global pazarda büyümeyi hedeflediklerini söyleyen Chalufor, geçen yıl tüm dünyada 1.2 milyonu duvar cihazı olmak üzere toplam 2 milyon ısıtma cihazı sattıklarını söyledi. Chalufor grubun 9 bin 300 çalışanıyla geçen yıl 1.755 milyar euroluk satış gerçekleştirdiğini kaydetti.