Utkueri: Konut Hasarları Ödendi



Eureko Sigorta olarak yaşanan sel felaketinin etkilerini azaltmak, acil ve güvenilir çözüm sunmak amacıyla etkili bir kriz yönetim süreci oluşturduklarını anlatan Eureko Sigorta Genel Müdürü Okan Utkueri yapılan çalışmaları, hasar boyutunu, sektöre yapılan eleştiriler konusundaki soruları yanıtladı. Utkueri’nin verdiği yanıtlara göre şirketin yaptığı çalışmaları şöyle özetlemek mümkün:

* Öncelikle, halihazırda 7 gün-24 saat kesintisiz hizmet veren “444 66 60 Eureko Sigorta Çağrı Merkezi”nin çalışan sayısı arttırılarak hasar ihbarlarının daha hızlı alınması sağlandı.

* Gereksinim duyan sigortalılar için çekme ve kurtarma faaliyetleri gerçekleştirildi.

* Tahmini hasar verilerine istinaden avans ödemeleri başlatıldı.

* Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği’ne göre sektörün hasarı 650 - 700 milyon TL.

* Eureko Sigorta olarak poliçe sahiplerinden yansıyan hasarlar için tahmini 55-60 milyon TL tazminat ödemesi gerçekleştirilmiş olacak.

* Sel olayları ile ilgili 511 adet hasar dosyası açıldı. Oluşan 187 adet konut hasarının tümü ödendi.

* “Eureko Kasko” poliçeleri kapsamında 131 adet ihbar alındı. Bu kapsamda ‘tam zayi’ olan araçlara ilişkin tüm mutabakatlar tamamlandı. Kısmi hasarlı araçlarınsa onarımı büyük ölçüde bitirilerek, araçların müşterilere teslimleri sağlandı.

* İşyeri poliçelerindeki hasarlara yönelik hasar tespitleri, suların çekilmesi ve temizleme çalışmalarına  paralel süreçte devam ediyor. Eksper raporları tamamlananlara ödemeler yapılıyor. İşlemleri sürenlere avans ödemeleri de devam ediyor.

* Bu süreçte yaşanan deneyim, müşterilerden alınan yazılı ve sözlü teşekkür mesajı, sigortanın bizlere sağladığı değerin önemini ve şirketin sunduğu hizmetin kalitesini teyit etmesi açısından oldukça anlamlı.

* Sektör, sel hasarlarıyla ilgili kriz ve hasar yönetimi açısından çok önemli bir sınav verdi ve başarıyla çıktı.