Eureko Sigorta olarak yaşanan sel
felaketinin etkilerini azaltmak, acil ve güvenilir çözüm sunmak amacıyla etkili
bir kriz yönetim süreci oluşturduklarını anlatan Eureko Sigorta Genel Müdürü
Okan Utkueri yapılan çalışmaları, hasar boyutunu, sektöre
yapılan eleştiriler konusundaki soruları yanıtladı. Utkueri’nin verdiği
yanıtlara göre şirketin yaptığı çalışmaları şöyle özetlemek mümkün:
* Öncelikle, halihazırda 7 gün-24 saat kesintisiz hizmet veren “444 66 60
Eureko Sigorta Çağrı Merkezi”nin çalışan sayısı arttırılarak hasar ihbarlarının
daha hızlı alınması sağlandı.
* Gereksinim duyan sigortalılar için çekme ve kurtarma faaliyetleri
gerçekleştirildi.
* Tahmini hasar verilerine istinaden avans ödemeleri başlatıldı.
* Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği’ne göre sektörün hasarı 650
- 700 milyon TL.
* Eureko Sigorta olarak poliçe sahiplerinden yansıyan hasarlar için tahmini
55-60 milyon TL tazminat ödemesi gerçekleştirilmiş olacak.
* Sel olayları ile ilgili 511 adet hasar dosyası açıldı. Oluşan 187 adet
konut hasarının tümü ödendi.
* “Eureko Kasko” poliçeleri kapsamında 131 adet ihbar alındı. Bu kapsamda
‘tam zayi’ olan araçlara ilişkin tüm mutabakatlar tamamlandı. Kısmi hasarlı
araçlarınsa onarımı büyük ölçüde bitirilerek, araçların müşterilere teslimleri
sağlandı.
* İşyeri poliçelerindeki hasarlara yönelik hasar tespitleri, suların
çekilmesi ve temizleme çalışmalarına paralel süreçte devam ediyor. Eksper
raporları tamamlananlara ödemeler yapılıyor. İşlemleri sürenlere avans ödemeleri
de devam ediyor.
* Bu süreçte yaşanan deneyim, müşterilerden alınan yazılı ve sözlü teşekkür
mesajı, sigortanın bizlere sağladığı değerin önemini ve şirketin sunduğu
hizmetin kalitesini teyit etmesi açısından oldukça anlamlı.
* Sektör, sel hasarlarıyla ilgili kriz ve hasar yönetimi açısından çok önemli
bir sınav verdi ve başarıyla çıktı.