İstanbul Büyükşehir Belediyesi
(İBB) tarafından hayata geçirilecek Beylerbeyi Tünel Çıkışı
Altgeçit, Kavşak ve Bağlantı Yolları Uygulama Projesi ile bölgedeki
trafik yoğunluğu çözülecek. İBB'nin web sitesinde yer alan habere göre, projeyle
Beylerbeyi – 1.Boğaz Köprüsü akımının sürekliliği sağlanırken,
proje kapsamında önerilen altgeçit ile Üsküdar – Beykoz trafik
akışı kesintisiz olarak işleyecek. Beylerbeyi sarayı önünde projelendirilen
dönel ada ile mevcut durumda sağlanamayan U dönüşleri sağlanabilecek. Gerekli
yerlere istinat duvarları, yaya merdivenleri ve yeşil alanlar önerilerek
projenin çevre ile uyumu sağlanacak.
Kavşak bölgesindeki yayaların daha güvenli geçişini sağlamak için ise yaya
alt geçitleri projelendirildi. Böylece sahil yolundan metrobüse ve tam ters
istikamette giden yaya hareketlerinin de güvenli ve konforlu bir şekilde
devamlılıkları sağlanacak. Üsküdar yönündeki mevcut tüneli kullanan otobüsler
için de standart durak cepleri oluşturularak toplu taşıma araçlarının sebep
olduğu duraklamaların önüne geçilecek.
Proje ile mevcut yollar, yürürlükteki karayolu standartlarına ve bölgenin
ihtiyaçlarına göre genişletilerek; 1 adet karayolu altgeçidi, 2 adet yaya
altgeçidi, 1 adet yaya merdiveni ve istinat duvarları yapılacak.
Proje kapsamında yaklaşık olarak 1,6km yol, 600m2 sanat yapısı ve 3000m2
kazıklı istinat duvarı, betonarme duvar ve toprakarme duvar projelendirildi.
Proje hayata geçirildiğinde, sinyalize kavşaktan kaynaklanan trafik
akışındaki düzensizlikler giderilmiş olacak ve yaya sirkülasyonu emniyetli ve
konforlu bir şekilde sağlanacak. Ayrıca beklemelerden kaynaklanan zaman
kayıpları da minimize edilerek kesintisiz, konforlu ve güvenli bir trafik
sağlanmış olacak.
Mevcut yol şu anda Üsküdar- Çengelköy istikametinde bir şerit gidiş bir şerit
geliş olmak üzere hizmet veriyor. Projelendirilen kavşakta ise
Üsküdar-Beylerbeyi ve Sahil Yolu-D100 akımları 3 fazlı sinyalize olarak
çalışıyor. Sinyalizasyon özellikle yoğun saatlerde tıkanmalara ve
kuyruklanmalara neden oluyor. Ayrıca trafiğin yoğunlaştığı saatlerde Boğaziçi
Köprüsü’ndeki sıkışıklık da mevcut sinyalize kavşağa kadar ulaşarak kavşak
işleyişini ve trafik sürekliliğini olumsuz etkiliyor.