İzmir’de toplu ulaşımdaki aksaklıklar, sosyal paylaşım sitesi
Facebook’a taştı. Gençler, kurdukları gruplarda, yaşadıkları sorunları mizahi
dille ifade ediyor
Gülüyorlar, ağlanacak hallerine...
BÜYÜKŞEHİR Belediyesi’ne bağlı ESHOT ve İzulaş otobüslerinin verdiği toplu
ulaşım hizmeti, zaman zaman aksaklıklarla gündeme gelebiliyor. Sorunlar, tüm
dünyada milyonlarca kişinin kullandığı arkadaşlık ve sosyal paylaşım sitesi
Facebook’ta da sohbet konusu oldu. Özellikle gençler, kurdukları birbirinden
komik isimli gruplarda, yaşadıkları sıkıntıları mizahi dille anlatıyor.
Sanal ortamda bir nevi dilekçe
İZMİRLİLERİN, Facebook’ta bu amaçla 121 grup kurduğu, başta cep telefonu
yasağına ve zamlara tepki gösterdiği gözleniyor. Bazen herkesin düşündüğü ama
seslendirilmeyen sıkıntılar da mizahi üslupla gözler önüne seriliyor. Sanal
ortamda; ulaşım ücretlerinin düşürülmesi, çevreci otobüslerin kullanılması,
engellilere saygı gösterilmesi gibi talepler de dile getiriliyor.
İşte dikkat çekenler
* “İddia ediyorum İzmirli olup 169’a binmiş 100 bin kişi bulabilirim” grubu:
Dünyanın en çok yolcu taşıyan otobüsünün 169 hat numaralı Balçova-Halkapınar
otobüsü olduğu iddia ediliyor.
* “ESHOT’lara Kentkart bastığımızda keşke ‘bu sefer de bizden olsun’ dese”
grubu: Kullanıcılar, aktarma süresi olan 90 dakikadan sonra ‘uzatma’ oynanmasını
istiyor.
* “Lost’un Türk versiyonu çekilsin, adı da Tınaztepe olsun” grubu: DEÜ
Tınaztepe Kampusü’ne ulaşım güçlüğü çeken öğrenciler, dizide ESHOT şoförlerinin
oynamasını, üniversite sınavından sağ kurtulan öğrencilerin hayatlarının
anlatılmasını istiyor.
* “Eminim Siz de Hala OTuramadınız” grubu: ESHOT’un açılımının bu olduğu
ileri sürülüyor, ‘ayakta kalan’ tüm İzmirliler davet ediliyor.
* “90’da ömrüm tükendi”, “525 mağdurları”, “İzmir-ESHOT 270 Mağdurları”,
“Sağlı sollu ilerleyelim arkadaşlar” gibi grupların ortak sorusu ise
şu: Bir gün bu otobüsü boş görebilecek miyiz?