Ulaşım Sıkıntısı Mizaha Dönüştü



İzmir’de toplu ulaşımdaki aksaklıklar, sosyal paylaşım sitesi Facebook’a taştı. Gençler, kurdukları gruplarda, yaşadıkları sorunları mizahi dille ifade ediyor

Gülüyorlar, ağlanacak hallerine...

BÜYÜKŞEHİR Belediyesi’ne bağlı ESHOT ve İzulaş otobüslerinin verdiği toplu ulaşım hizmeti, zaman zaman aksaklıklarla gündeme gelebiliyor. Sorunlar, tüm dünyada milyonlarca kişinin kullandığı arkadaşlık ve sosyal paylaşım sitesi Facebook’ta da sohbet konusu oldu. Özellikle gençler, kurdukları birbirinden komik isimli gruplarda, yaşadıkları sıkıntıları mizahi dille anlatıyor.

Sanal ortamda bir nevi dilekçe

İZMİRLİLERİN, Facebook’ta bu amaçla 121 grup kurduğu, başta cep telefonu yasağına ve zamlara tepki gösterdiği gözleniyor. Bazen herkesin düşündüğü ama seslendirilmeyen sıkıntılar da mizahi üslupla gözler önüne seriliyor. Sanal ortamda; ulaşım ücretlerinin düşürülmesi, çevreci otobüslerin kullanılması, engellilere saygı gösterilmesi gibi talepler de dile getiriliyor.

İşte dikkat çekenler

* “İddia ediyorum İzmirli olup 169’a binmiş 100 bin kişi bulabilirim” grubu: Dünyanın en çok yolcu taşıyan otobüsünün 169 hat numaralı Balçova-Halkapınar otobüsü olduğu iddia ediliyor.

* “ESHOT’lara Kentkart bastığımızda keşke ‘bu sefer de bizden olsun’ dese” grubu: Kullanıcılar, aktarma süresi olan 90 dakikadan sonra ‘uzatma’ oynanmasını istiyor.

* “Lost’un Türk versiyonu çekilsin, adı da Tınaztepe olsun” grubu: DEÜ Tınaztepe Kampusü’ne ulaşım güçlüğü çeken öğrenciler, dizide ESHOT şoförlerinin oynamasını, üniversite sınavından sağ kurtulan öğrencilerin hayatlarının anlatılmasını istiyor.

* “Eminim Siz de Hala OTuramadınız” grubu: ESHOT’un açılımının bu olduğu ileri sürülüyor, ‘ayakta kalan’ tüm İzmirliler davet ediliyor.

* “90’da ömrüm tükendi”, “525 mağdurları”, “İzmir-ESHOT 270 Mağdurları”, “Sağlı sollu ilerleyelim arkadaşlar” gibi grupların ortak sorusu ise şu:   Bir gün bu otobüsü boş görebilecek miyiz?