Çevreye zarar vereceği gerekçesiyle büyük tartışmalara neden
olan İstanbul'a yapılacak olan 3'üncü köprüye, ÇED ayarı geliyor. 3'üncü köprü,
mevzuat gereği çevresel etki değerlendirme (ÇED) mevzuatı dışında bulunurken,
Çevre Bakanlığı'ndan Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) ve Planlama Genel Müdürü
Fevzi İşbilir, 3'üncü köprünün yapımından sorumlu olan Karayolları Genel Müdürü
Cahit Turan'a seslenerek, "Muaf olmanıza rağmen gelin bize başvurun, gelin
köprü için çevresel etki değerlendirmesini yapalım" dedi. Genel Müdürü Turan'dan
da bu çağrıya olumlu yanıt geldi.
Günde 430 bin araç geçiyor
Turhan, köprülerin günlük kapasitesi 250 araç iken, köprülerden
güne 430 bin araç geçtiğini kaydetti. Turhan, bu yoğun trafikten dolayı oluşan
iş gücü ve işletme kaybının da yıllık 1.75 milyar dolar olduğunu söyledi. TİM
Başkanı Mehmet Büyükekşi ise "Ağır vasıtaların sabah ve akşam günde 8 saat
köprüden geçişi yasak. Bu yasak ihracatı bir gün geciktiriyor" sözleriyle üçüncü
köprüye destek verdi.
250 futbol sahası kadar orman gider
İstanbul Orman Bölge Müdürü İsmail Üzmez, İstanbul'un yüzde
47'lik oranla yoğun bir orman alanına sahip olduğunu belirterek, yeni köprünün
20 kilometrelik uzunluk ve 100 metrelik genişlikle 200 hektar ormana zarar
vereceğini kaydetti. Üzmez, "Bu, 250 futbol sahası büyüklüğünde. Bir yılda
yangınlarla 8 bin hektar orman kaybedilirken, buradaki alan 200 hektar. Üstün
kamu yararı olan hallerde ormana en az zarar verecek şekilde bu projelere izin
veririz" dedi.