Üçüncü Köprüye Çevre Ayarı Geliyor



Çevreye zarar vereceği gerekçesiyle büyük tartışmalara neden olan İstanbul'a yapılacak olan 3'üncü köprüye, ÇED ayarı geliyor. 3'üncü köprü, mevzuat gereği çevresel etki değerlendirme (ÇED) mevzuatı dışında bulunurken, Çevre Bakanlığı'ndan Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) ve Planlama Genel Müdürü Fevzi İşbilir, 3'üncü köprünün yapımından sorumlu olan Karayolları Genel Müdürü Cahit Turan'a seslenerek, "Muaf olmanıza rağmen gelin bize başvurun, gelin köprü için çevresel etki değerlendirmesini yapalım" dedi. Genel Müdürü Turan'dan da bu çağrıya olumlu yanıt geldi.

Günde 430 bin araç geçiyor

Turhan, köprülerin günlük kapasitesi 250 araç iken, köprülerden güne 430 bin araç geçtiğini kaydetti. Turhan, bu yoğun trafikten dolayı oluşan iş gücü ve işletme kaybının da yıllık 1.75 milyar dolar olduğunu söyledi. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ise "Ağır vasıtaların sabah ve akşam günde 8 saat köprüden geçişi yasak. Bu yasak ihracatı bir gün geciktiriyor" sözleriyle üçüncü köprüye destek verdi.

250 futbol sahası kadar orman gider

İstanbul Orman Bölge Müdürü İsmail Üzmez, İstanbul'un yüzde 47'lik oranla yoğun bir orman alanına sahip olduğunu belirterek, yeni köprünün 20 kilometrelik uzunluk ve 100 metrelik genişlikle 200 hektar ormana zarar vereceğini kaydetti. Üzmez, "Bu, 250 futbol sahası büyüklüğünde. Bir yılda yangınlarla 8 bin hektar orman kaybedilirken, buradaki alan 200 hektar. Üstün kamu yararı olan hallerde ormana en az zarar verecek şekilde bu projelere izin veririz" dedi.