Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul Boğazı'na inşa edilecek
üçüncü köprüyü otomobillerin yanı sıra hızlı tren geçişine
uygun inşa edecek. Bakanlık, köprü inşasında köklü değişiklik yapan bir ilke
kararı aldı. Bundan sonra yapılacak köprüler, otomobillerin yanı sıra raylı
sistem de geçişine uygun inşa edilecek. İki tür taşıma yapılabilmesi için ya
ortaya ray döşenip tren seferleri ile otomobil geçişleri tek kattan yapılacak ya
da üstten otomobil alttan tren geçecek şekilde çift katlı inşa edilecek.
İzmit Körfez Projesi
İlk uygulama İzmit Körfez projesinde uygulanacak. Ulaştırma Bakanlığı'ndan
üst düzey bir yetkili, ihaleye çıkılan İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir
otoyolu projesinde bu modelin ilk kez uygulanacağını vurgulayarak, "Köprüden
arabaların yanı sıra demiryolu da geçecek" dedi. TCDD Genel Müdürü
Süleyman Karaman da, SABAH'a bu konudaki çalışmaları doğruladı.
Karaman, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün, İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir
otoyol projesi için yap-işlet-devret modeliyle ihaleye çıktığını anımsatarak,
"Bu ihale öncesinde istişare edildi. Bundan sonra karayolları için yapılan
köprülere, raylı sistemler de yapmalıyız" dedi.
Karaman, Körfez Geçişi'nde tek katlı köprü modelinin benimsendiğini
vurgulayarak, "Her iki tarafında karayolu, ortasında demiryolu olarak dizayn
edildi. Tabii, hızlı tren buradan yavaş gidecek. Bu çok önemli. Hızlı tren
köprüye gelince biraz yavaşlayacak" dedi. Karaman, İstanbul Boğazı'na inşa
edilecek üçüncü köprünün de demiryolu ve karayolu geçişli olarak düşünüldüğünü
ifade ederek, "Gelecekte, Çanakkale Boğazı'na ve İstanbul'a yapılacak üçüncü
köprüye de mutlaka demiryollarının geçişi sağlanmalıdır diye düşünüyoruz"
dedi.