Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve İGA Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Özdemir, İstanbul'a yapılan yeni havalimanı çalışmalarının tüm hızıyla devam ettiğini belirterek, havalimanının ilk etabının yüzde 15'inin tamamlandığını söyledi.
İstanbul Yeni Havalimanı'nın devam eden çalışmaları, gazetecilere havadan izlettirildi. Gezide, Türkiye'nin stratejik projesini inşa eden Cengiz-Mapa-Limak-Kolin-Kalyon konsorsiyumu tarafından kurulan icracı ve imtiyaz sahibi şirket İGA (İstanbul Grand Airport) Havalimanı İşletmesi AŞ yetkilileri de yer aldı.
Helikopterle yapılan inceleme gezisi sonrası şantiye alanında düzenlenen basın toplantısında konuşan Özdemir, havalimanının 90 milyon yolcu kapasiteli ve üç adet kuzey–güney pistini kapsayan birinci etap yatırımlarının finansmanı için ayrılan 6 milyar avroluk bütçenin 1 milyar 250 milyon avroluk hak ediş kısmının kasım sonu itibarıyla ödendiğini, bunun da yüzde 25 gibi bir orana tekabül ettiğini söyledi.
Sabiha Gökçen Havalimanı hariç Türkiye'deki bütün havalimanlarının Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) kontrolünde olduğunu dile getiren Özdemir, bütün işlemleri onların kontrolünde yaptıklarını, havalimanı inşaatının biter bitmez açılması ve hiçbir pürüz çıkmaması için gereken ne varsa yaptıklarını aktardı.
Özdemir, Yeni Havalimanı'nın Atatürk Havalimanı gibi Anadolu'yu Avrupa'ya bağlayan yollar açısından ana arterler üzerinde olmadığını belirterek, "Buranın ulaşımı çok kolay. Kilometre olarak uzağa gitmiyoruz. Yaptığımız analizlerle burası karasal açıdan trafiği rahatlatacak. Bunda Yavuz Sultan Selim ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin büyük etkisi olacak" dedi.
Havalimanına ulaşım için hızlı tren ve metro gibi raylı sistemler de olacağını ifade eden Özdemir, yeni havalimanı-Gayrettepe arasında yapılacak metronun ihalesine bir an önce çıkılmasını beklediklerini bildirdi.
"Zemin beklediğimizden zor çıktı"
Özdemir, "Sadece beton ve toprak analizlerini yapmak için kurduğumuz laboratuvara 20 milyon avro harcadık. Bu laboratuvarda dolgunun yeterli olup olmadığını da ölçüyoruz. Ben burayı 25 yıl çalıştıracağım. Bu yüzden işimi kaliteli yapmam gerekiyor" dedi. Bu gezi ve toplantılarda maliyet hesabına baktıklarını dile getiren Özdemir, "Zemin beklediğimizden zor çıktı. Bunu itiraf edebiliriz. Biz başta bütün balçığı kaldıracağımızı düşünmemiştik. Yük taşımayan, sıkışmayan bozuk malzemenin bu kadar çok olduğunu tahmin etmemiştik ancak çalışma temposunu artırarak bunları ortadan kaldırdık" ifadelerini kullandı.
"Afyon ilimizin tükettiği kadar enerji tüketecek"
Özdemir, havalimanının hizmet vermeye başladıktan sonra 250 megavatlık enerjiye ihtiyacı olacağını dile getirerek, "Buradaki toplam enerji ihtiyacı 250 megavat. Afyon ilimizin tüketimi kadar bir enerjiye ihtiyaç var. Türkiye Elektrik İletim AŞ (TEİAŞ) trafo sahası yapacak. Görüşmelerimiz devam ediyor" diye konuştu.
Havalimanının yolcu kapasitesine değinen Özdemir, "İlk etabın açılışında 90 milyon kapasiteli olacak havalimanı bütün işlerin bitiminde 150 milyon yolcu kapasiteli olacak. Ebatlarımız onu gösteriyor ki; Yeni Havalimanımız pistleri ve altyapısı gibi bütün herşeyi bitince, hızlı treni ve metrosuyla 200 milyon yolcuya hizmet verecek kapasitede olacak" diyerek sözlerini tamamladı.