Yazılı bir açıklama yapan Zafer Çağlayan, TURQUALITY Programı'nda 89 firmanın 101 markasının yanı sıra TURQUALITY programına hazırlık süreci olan 'Marka Programı' kapsamında ise 37 firmanın 40 markasının desteklendiğini ifade ederek, sürecin daha hızlı işlemesini sağlayacak önemli bir yeniliğin de danışman firma sayısının 5'e çıkarılması olduğunu kaydetti.
Çağlayan, TURQUALITY Programı'na başvuran firmaların artık dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden Deloitte, Ernst&Young, Price Water House Copers (PWC), Boston Consulting Group (BCG) ve Mc Kinsey'den hizmet alabileceğine işaret ederek, şu değerlendirmelerde bulundu:
''Bu sayede süreçler daha hızlanacak ve TURQUALITY Programı'na dahil olan firma ile marka sayısında artış olacaktır. Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yılı olan 2023 hedeflerine ulaşmamız için mal ihracatında yüksek katma değer, ileri teknoloji, Ar-Ge ve markalaşma önemli rol oynayacaktır. Bu hedefe ulaşmada önemli araçlardan biri TURQUALITY programıdır. Desteklenen marka sayısının 101'e ulaşması, programın doğru yolda emin adımlarla ilerlediğini göstermektedir.''
TURQUALITY Programı kapsamında yer alan firmaların ürünlerinin kilogram ihraç fiyatlarının, genel ürün ihracatının üstünde olduğuna dikkati çeken Çağlayan, 2012'de kilogram başına ortalama ihraç fiyatı 1,56 dolar olurken, aynı yıl itibarıyla TURQUALITY programına dahil firmaların ihraç ürünlerinin ortalama kilogram fiyatının 2,34 dolar seviyesinde olduğunu vurguladı. Bakan Çağlayan, bunun da TURQUALITY ve Marka Programları'nın katma değeri yüksek ürün ihraç etmede başarılı ve doğru bir uygulama olduğunu gösterdiğini belirterek, TURQUALITY programına katılan firma ve marka sayısının artmasıyla firmaların kilogram başına ihraç ürün fiyatlarının daha da yükseleceğini ifade etti.