Türkiye'yi Merkez Üssü Yapan GENERAL'in Hedefi 3 Yılda İlk 3’te Olmak



25 yıldır Türkiye'de distribütörler aracılığıyla ürünleri satılan dünyanın önde gelen klima devlerinden General, Türkiye’de de kendi satış ve hizmet ağını kurma kararı aldı. General Klima’nın Türkiye hedeflerinin açıklandığı basın toplantısında konuşan FG Europe Klima Teknolojileri AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Toshiyasu Ohno, yatırım kararıyla ilgili olarak şunları söyledi:

“Dünyanın 12 ülkesinde 1 numara olan General, 25 yıl boyunca Türkiye’de distribütörlerce temsil edilen ve satılan bir marka. Distribütörler de General ile prestij sağlayıp satışta farklı markalara ağırlık vermişler. 25 sene az bir zaman değil, elbette güçlü bir bilinirliğimiz var. Ama yine de bizim geliş amaçlarımızın başında kendi markamızı öne çıkarmak yer alıyor. Bir başka nedense tüm Japon şirketlerinin artık distribütörlük sistemini bırakıp kendilerinin Türkiye’ye geliyor olması. Bu dünyada da yaygın bir eğilim ve biz de bunun gerisinde kalmak istemedik”.  

Dünyanın en büyük 5’inci pazarı Türkiye

Türkiye’nin VRF klima sistemlerinde dünyada en büyük 5. pazar olduğuna dikkat çeken Ohno; Türkiye’de 1,5 milyar dolar değerinde bir pazar olduğuna işaret ederek, sözlerine şöyle devam etti:

"Türkiye, pazar büyüklüğü açısından Çin, Japonya, ABD ve Güney Kore’den hemen sonra geliyor. Yatırım kararımızda bu çok önemli bir göstergeydi. Birden çok iç ünitenin birbirinden bağımsız olarak kontrol edilebildiği, ısıtma ve soğutmanın aynı merkezi sistemde sağlandığı VRF, ilk yatırımı maliyetli ama uzun vadede çok daha kârlı bir sistem. Bu sebeple de şirketlerin daralan kâr marjları nedeniyle maliyet avantajının önemli hâle gelmesi ve enerji tasarrufu gibi diğer gerekçelerle dünya üzerindeki birçok şirket VRF’e sistemine geçiyor".

Ohno, Avrupa’da çok güçlü bir şirket olduklarının altını çizerek, “Markamızın Türkiye dağıtım hakları FG Europe’da. Bu şirket, markayı Avrupa’ya dağıtan ve satan güçlü bir yapı. Bu nedenle onların tecübelerinden Türkiye’de de yararlanacağız. Yaklaşık 60-80 farklı markanın satıldığı Türkiye pazarında, ilk 3 yılın sonunda, ithal ürünler arasında ilk 3’te olmayı hedefliyoruz” dedi.

167 çeşit ürünle Türkiye pazarında

Türkiye pazarında 167 ürünle güçlü bir şekilde hızla büyüyeceklerini söyleyen Genel Müdür Ahmet Olaş ise, "Her ülkeye, her bölgeye hitap eden ürünlerimiz farklı. Mesela tropik bölgede satılan ürünler, Türkiye’de satılmıyor" diye konuştu. Olaş, inverter klimada dünyada öncü olan General’in Türkiye elektrik piyasası regülasyonlarına en uygun klima markası olduğunu ve düzenlemelerin tüketiciler tarafından benimsenmesi sonrasında pazar payının da hızla artmasını beklediklerini kaydetti.

Ürünlerinin dayanıklılığına da vurgu yapan Olaş, “Biz dünyanın birçok yerinde klima satıyoruz ve ürünlerimizin o bölgelerin iklim şartlarına uyumlu olması çok önemli bir husus. Yılda yaklaşık 173 bin adet General Klima satılan Dubai’de nem, oksitlenme ve kum gibi kriterler, Vancouver’da sert iklim gibi koşullara dayanıklı ürünler geliştirdiğimiz için, ürünlerimizin arıza oranı çok düşüktür” diye konuştu.

Baz istasyonlarının soğutulmasında da tercih ediliyor

General klimalarının yoğun çalışan baz istasyonlarının soğutulmasında da sıklıkla tercih edildiğinin altını çizen Olaş, sözlerini şöyle sürdürdü:

“İletişimin çok yoğun olduğu bir devirde yaşıyoruz ve baz istasyonlarının soğutulması oldukça kritik bir konu. Kapsama alanının geniş tutulabilmesi için çok farklı lokasyonlara kurulan baz istasyonları her zaman ulaşılabilir yerlerde değildir, gitmek zordur. Bu nedenle kullanılacak ekipmanların dayanıklılığı ve bakım süresi mümkün olduğunca uzun olmalıdır. General da bu kriterlere uygunluğu ile baz istasyonlarında en çok tercih edilen klima markasıdır”.

Kısa zamanda bayi sayısında 50’ye ulaşıldı

Ağustos 2014 itibariyle ofislerini açarak direkt satışa başladıklarını ve Türkiye’de kısa süre içinde 50  bayiye ulaştıklarını söyleyen Olaş, “Bunu yakın zamanda 75’e çıkaracağız. Biz çok sayıda bayi ile çalışmak istemiyoruz; bu yüzden bayilerimizi de dikkatle seçiyoruz. Az, öz, ama mutlu bayi ile çalışmak istiyoruz. Bayilerimizin mutlu olması bizim için önemli. Öte yandan klimalarımızın teknik servis hizmetlerini de klimayı satanların vermesini şart koşuyoruz. Sattığı ürünün arkasında duracak, müşterisiyle ilgilenecek bayiler istiyoruz” dedi.