Türkiye'yi Çift Camla Tanıştıran Isıcam 40 Yaşında



Şişecam Topluluğu bünyesindeki Trakya Cam Sanayii AŞ markası Isıcam'ın Çırağan Sarayı'nda düzenlenen 40. yıl galası öncesi basın mensuplarıyla biraraya gelen Dr. Reha Akçakaya; Isıcam'ın bugün geldiği noktayı değerlendirirken, mimaride cam kullanımına yönelik de açıklamalarda bulundu. 50 yıldır faaliyette olan Trakya Cam’ın, 1 milyar dolara yaklaşan yıllık cirosuyla bugün Türkiye’nin lider, Avrupa’nın 3’üncü ve dünyanın 6’ncı büyük firması haline geldiğini kaydeden Akçakaya; 40 yıl önce Türkiye'yi çift camla tanıştıran Isıcam'ın da bugün jenerik bir marka olduğunu ifade etti. Trakya Cam'ın Çayırova tesislerinde üretimine başlanan Isıcam'ın bugün 56 ilde 163 yetkili üretici bayi tarafından üretildiğini ve yüzde 40 pazar payına ulaştığını belirten Akçakaya, son 10 yılda üretim potansiyelinin de 3 kat artış kaydettiğini söyledi ve sözlerine şöyle devam etti:

Dr.Dr. Reha Akçakaya"Isıcam ile küresel ısınmaya karşı çok güzel bir cevap verdiğimizi düşünüyoruz. Bugüne kadar ürettiğimiz 130 milyon metrekare ürünün, yaklaşık 10 milyon ev ve işyerine girdiğini tahmin ediyoruz. Türkiye, binalardaki verimsiz pencereler nedeniyle ithal ettiği enerjinin yaklaşık yüzde 10’unu kullanmadan atmosfere salıyor. Bu anlamda Isıcam, bugüne kadar 9 milyar dolar ısı tasarrufu sağladı. Son 5 yılda pazara sunduğumuz üstün nitelikli, yüksek teknolojiyle üretilen kaplamalı ürünlerle, çok düşük ısı kaybı ve çok yüksek ışık geçirgenliği ve dolayısıyla daha ferah iç mekanlar yaratılmasını sağlıyoruz. Eğer Türkiye’deki bütün tek camları ve standart Isıcam’ları Konfor ve Sinerji modellerimizle değiştirebilseydik, ülke ekonomisine yıllık 2,5 milyar dolarlık bir katkımız olacaktı".

Reklam Goruntulenme Bolumu


Düz cam grubu içinde mimari camların payı yaklaşık yüzde 50

Akçakaya, düz cam grubu içinde mimari camların payının yaklaşık yüzde 50 seviyesinde olduğunu ve mimari camların çok büyük bir kısmının da yalıtım camlarıyla son bulduğuna işaret ederek; Isıcam markasıyla üretilen ürünlerin de Türkiye pazarının yüzde 40’ını oluşturduğunu vurguladı. Yüksek binalar ve camlı cepheler bir yana bırakılırsa, Türkiye'de cephelerde cam kullanım oranının yaklaşık yüzde 15’ler seviyesinde olduğuna dikkat çeken Akçakaya, "Bu bizim, “camlar küçük olsun da enerji tasarrufu sağlansın” şeklindeki eski ve yanlış bir düşüncemizin devam ettirilmesinden kaynaklanıyor. Bu oranın, emniyetli bir şekilde yüzde 40 - 50’lere kadar çıkarılması mümkün. Aslında klima giderlerinden taviz vermeden geniş mekanlar tasarlamak mümkün" diye konuştu.

Trend kaplamalı camlara doğru gelişiyor

Şu anda Türkiye'de konutlardaki toplam camların yüzde 47’sini tek camların oluşturduğunu, ancak yalıtım camlarına geçiş yönündeki trendin de ivme kazandığını söyleyen Akçakaya, şunları söyledi:

"Tek camlardan yalıtım camlarına bir geçiş var; ama onun ötesinde, örneğin ileri teknolojiyle üretilmiş Konfor ve Sinerji ürünlerimizde kullandığımız kaplamalar giderek yaygınlaşıyor. Kaplamalı ürünlerin pazar payını giderek artıracağını düşünüyoruz; çünkü küresel ısınma ve enerji problemi, dünyanın en öncelikli konularından biri haline geldi. Kaplamalı camlar da; kendi içinde gelişecek ve çeşitlenecek. Mesela bizim en son geliştirdiğimiz ve Isıcam Konfor 3+ olarak tanımladığımız ürün, tek cama göre 8 kat, normal Isıcam’a göre 4 kat, Isıcam Konfor’a göre ise 2 kat daha iyi bir ürün. Bu tür ürünler daha da yaygınlaşacak".

Geceye 500 seçkin davetli katıldı

İş, sanat ve eğlence dünyasından 500 davetlinin katıldığı gece, 40. yıla özel olarak hazırlanan reklam filminin gösteriminin ardından Candan Erçetin’in verdiği konserle sona erdi. 40. yıl pastası ise Isıcam’ın reklam yüzü Wilma Elles ile Candan Erçetin tarafından kesildi.