'Türkiye, Potansiyeli Yüksek Zor ama İstikrarlı Bir Pazar'



Avrupa Birliği'nin 2020'de yenilenebilir enerjide yüzde 20 artışa karşın emisyon ve birincil enerji tüketimini yüzde 20 azaltma hedefi çok sayıda firma gibi İtalyan ısıtma ve su ısıtma sistemleri üreticisi Ariston'u da harekete geçirdi. Calidos serisini çıkaran Ariston, eco fonksiyonu ile yüzde 20 enerji tasarrufu sağlayarak Türkiye pazarındaki yüzde 17'lik payını yüzde 20'ye çıkarmayı planlıyor.

2010 Mart itibariyle ürün bantlarını değiştirerek eski modellerin üretimine son vereceklerini belirten Ariston Thermo Group denizaşırı ülkeler pazarlama sorumlusu Mario Salari, 2012 yılında itibaren AB kriterlerine uygun olmayan termosifon ürünlerinin satışına yasaklama getirileceğini söyledi. Türkiye'deki toplam termosifon pazarının 280 bin adet olduğunu belirten Salari, yan şirketlere de yaptıkları üretimle birlikte 2009'da 100 bin olan satış rakamını 2010'da 130 bine çıkarmayı planladıklarını vurguladı.

'Pazarın yarısını istiyoruz'

Salari, yan şirketlere üretilen su ısıtıcıları ile birlikte pazarın yüzde 50'sine sahip olmayı hedeflediklerini ifade etti. Türkiye'nin potansiyelinin yüksek olmasına karşın kolay bir pazar olmadığını belirten Salari, "Türkiye'de artık istikrarlı bir pazar var" dedi.