'Türkiye, Potansiyeli Yüksek Zor ama İstikrarlı Bir Pazar'
Avrupa Birliği'nin 2020'de yenilenebilir enerjide yüzde 20 artışa karşın
emisyon ve birincil enerji tüketimini yüzde 20 azaltma hedefi çok sayıda firma
gibi İtalyan ısıtma ve su ısıtma sistemleri üreticisi Ariston'u da harekete
geçirdi. Calidos serisini çıkaran Ariston, eco fonksiyonu ile yüzde 20 enerji
tasarrufu sağlayarak Türkiye pazarındaki yüzde 17'lik payını yüzde 20'ye
çıkarmayı planlıyor.
2010 Mart itibariyle ürün bantlarını değiştirerek eski modellerin üretimine
son vereceklerini belirten Ariston Thermo Group denizaşırı ülkeler pazarlama
sorumlusu Mario Salari, 2012 yılında itibaren AB kriterlerine uygun olmayan
termosifon ürünlerinin satışına yasaklama getirileceğini söyledi. Türkiye'deki
toplam termosifon pazarının 280 bin adet olduğunu belirten Salari, yan
şirketlere de yaptıkları üretimle birlikte 2009'da 100 bin olan satış rakamını
2010'da 130 bine çıkarmayı planladıklarını vurguladı.
'Pazarın yarısını istiyoruz'
Salari, yan şirketlere üretilen su ısıtıcıları ile birlikte pazarın yüzde
50'sine sahip olmayı hedeflediklerini ifade etti. Türkiye'nin potansiyelinin
yüksek olmasına karşın kolay bir pazar olmadığını belirten Salari, "Türkiye'de
artık istikrarlı bir pazar var" dedi.