Dünyanın en büyük uluslararası gayrimenkul ve perakende fuarı MAPIC,
Fransa'nın Cannes kentinde açıldı. Fuarda proje geliştiricileri, mimarlar,
belediyeler, perakendeciler ve Ankara Ticaret Odasının (ATO) bulunduğu onlarca
Türk standı da yer alıyor.
Alışveriş merkezi yatırımcılarını, proje ve gayrimenkul geliştirme
şirketlerini ve sektörün perakendecilerini bir araya getiren dünyanın en büyük
uluslararası gayrimenkul fuarı MAPIC, sektörde yeni buluşmalara ev sahipliği
yaparak farklı iş olanakları ve küresel bağlantılar kurulmasını sağlıyor.
67 ülkeden 7 bin 400 katılımcının yer aldığı fuar, Cannes'ta film
festivalinin düzenlendiği geçtiğimiz günlerde de G20 zirvesine ev sahipliği
yapan Festival Sarayı'nda düzenleniyor.
Foto:
Rıza Özel(AA)
Marka Türkiye, fuarda yerini aldı
ATO Başkanı Salih Bezci, fuarın Avrupa ülkelerinin yanı sıra Rusya
Federasyonu ve Arap ülkelerinden de bir çok katılımcıyı ağırladığını belirterek,
''Türkiye olarak özellikle inşaat sektöründe dünyada bir markayız. Bu sebeple
kurum olarak burada olduğumuz gibi sektör temsilcileri, Türk yatırımcıları ve
belediye başkanlarımızın bu fuarda geniş bir şekilde temsil edilmeleri için çaba
harcadık'' diye konuştu.
Bezci, ''Büyük alışveriş merkezleri bu fuarda pazarlanıyor. Arazisi olan özel
ve resmi kurumlar burada yüzlerce yenilikçi projeyi değerlendirme fırsatı
buluyor. Büyük projeler, bu fuarın ardından hayata geçiriliyor. Üstelik yerel
yönetimler danışmanlık hizmetleri de alabiliyor'' dedi.
Ankara'dan Altındağ, Gölbaşı, Kızılcahamam, Kazan, Beypazarı ve
Şereflikoçhisar belediyelerinin stantlarını da fuara taşıdıklarını ifade eden
ATO Başkanı Bezci, ''Projeleri olan veya alt yapıları itibari ile projelere açık
olan Ankara'daki belediyelerimizi buraya taşıdık. Tuz Gölü ile Şereflikoçhisar,
restorasyonu ile bambaşka bir noktaya taşınan Beypazarı, kentsel dönüşümü ile
örnek olan Altındağ, termal kaynakları ile Kızılcahamam farklı sektörlerden
yatırımcıları çekebilecek bölgeler. Öte yandan bu belediyelerimizin başkanları
da fuarda dünya üzerindeki bir çok yeni projeyi tanıyıp kentlerinde uygulama
fırsatı da yakalayacak'' dedi.
Foto:
Rıza Özel(AA)
Öncelikli hedef, Türkiye'nin tanıtımı
Fuarda uluslararası alanda gerçekleştirdikleri projeleri ve yeni
yatırımlarını sunan Rönesans Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Gayrimenkul Grubu
Başkanı Kamil Yanıkömeroğlu, 7 yıldır aralıksız olarak bu fuara katıldıklarını
söyledi.
Sektörün tüm elemanlarının bir araya geldiği MAPIC'i, diğer fuarlardan farklı
olarak fotoğraflarla, maketlerle belki video görüntüleri ile ürünlerin
sergilendiği bir alan olarak değerlendiren Yanıkömeroğlu, ''Ülkeler bazında da
burada bir yarış var burada. Firma olarak tek başınıza böyle uluslararası bir
arenada kendinizi göstermeniz yetmez. Burada ülke olarak ilgi çekmenizde icap
eder. Her yıl burada farklı bir ülkenin öne çıktığını görürsünüz. Bu önceden
belirlenen bir şey değil tabii. Sektörde öne çıkan ülkeler burada da öne çıkmış
olur. Mesela bu yıl İtalya öne çıkıyor'' dedi.
Fuarın asıl amacının, dünyadaki büyük gayri menkul fonlarından ülkeye ilgi ve
dikkati dolayısıyla yatırımları çekmek olduğunu söyleyen Yanıkömeroğlu, şunları
söyledi:
''Burada başarı için önce ülkeye, kente ilgi çekmeniz icap ediyor. Sonrasında
firmaya ardından da projenize. Ama eğer ki ülkeniz bu büyük fonların girmesine
uygun değilse tek başınıza bunları gerçekleştirmeniz zordur. Bu yatırımların
çekilebilmesi için ülke olarak da alt yapınızın hazır olması gerekir. Öncelikle
hukuki uygunluk, finansal uygunluk sonrasında da projelerin uygunluğu.
Projelerin uygunluğu biz geliştiricilerin işi, hukuki ve finansal diğer ayaklar
ise emniyetle bu fonların ülkeye çekilebilmesi için uygun hale getirilmeli.
Gayri menkul fonlarından büyük payı ilk başlarda Batı Avrupa'nın alıyordu,
şimdilerde ise Doğu Avrupa'nın Polonya'dan Macaristan'a Romanya'ya fonlardan
etkin şekilde pay almaya başladı. Ama maalesef Türkiye olarak uluslararası
yatırım fonlarından yeteri kadar pay alamıyoruz. Yeteri kadar ilgi yok.
Türkiye'de ürün var, kaliteli projeler var ama maalesef hala Türkiye'ye
gelemiyorlar. Belki başka ülkelerdeki fırsatları değerlendiriyorlar. O yüzden
buradaki önceliğimiz ülke tanıtımı. MAPIC 17 yıllık bir fuar ama Türkiye son
yıllarda kendisini burada göstermeye başladı. Yıllarca biz tek başımıza yer
aldık bu fuarda.''
Foto:
Rıza Özel(AA)
İstanbul önümüzdeki 10 yılın gözdesi olacak
Fuarda, Zorlu Center İstanbul ile Zorlu Levent projelerini yatırımcılara
sunduklarını ifade eden Zorlu Gayrimenkul Pazarlama Müdürü Didem Yanaray da
önceliklerinin İstanbul'u anlatmak olduğunu söyledi.
İstanbul'un önümüzdeki 10 yılın gözdesi olacağını, İstanbul'u dünyada ön
plana çıkacak hatta en üst sırada yer alacak kent olarak gördüklerini belirten
Yanaray, ''Her projenin önceliği ve hedef kitlesi vardır. Burada sunduğumuz iki
projede İstanbul'un göbeğinde. Zorlu Center İstanbul, 5 fonksiyonlu karma bir
proje. Zorlu Levent ise üst düzey ofis projesi. Bizim yatırımlarımız da
projelerimiz de Türkiye önceliklidir. Yönetim Kurulu Başkanımız Ahmet Zorlu da
burada öncelikle ülke tanıtımını öne çıkarıyor'' diye konuştu.
İlk kez Fransa'da sunulan projeler var
Temmuz ayında ön taleplerini toplamaya başladıkları karma projelerinden
İstanbul Platform Merter'in yanı sıra Kasım ayı sonunda Bursa'da hayata
geçirilecek ve ilk kez bu fuar sayesinde Fransa'da tanıtılan Harmony Towers
projelerini görücüye çıkaran Eroğlu Gayrimenkul'ün Yapı Satış ve Pazarlama
Direktörü Aybars Kızılsencer, ''MAPIC fuarlarına katılımımızı sürekli yaparak,
uluslararası arenada marka bilinirliğimizi artırmayı hedefliyoruz'' dedi.
Dünyanın en prestijli perakende buluşmalarından biri olan fuara
katılımlarından duyduğu memnuniyeti de dile getiren Kızılsencer, ''Burada,
Türkiye'yi temsilen katılan çok sınırlı firmalardan biri olmaktan gururluyuz.
Yurtdışı pazarında, geliştirdiğimiz projeler ile hem tasarım hem de ticari değer
anlamında önemli bir aktör olduğumuzu tekrardan gösterdik ve sergilediğimiz iki
karma kullanımlı projemiz ile büyük beğeni topladık'' diye konuştu.