Yapı malzemeleri sektöründeki talebi canlandırmak amacıyla Halkbank ve TOBB
işbirliği ile hayata geçirilen ''Evini Yenile Türkiye'' kampanyasına katılan
firma sayısı 139, bayi de 18 bine ulaştı. Halkbank Bireysel Bankacılık Genel
Müdür Yardımcısı Bilgehan Kuru, kampanyanın, ülkenin lokomotiflerinden biri olan
inşaat sektörünün tedarikçisi konumundaki yapı malzemeleri piyasasına katkı
sağlamak amacıyla düzenlendiğini
söyledi.
Bu kampanya ile hem
yapı malzemeleri hem bankacılık sektörü hem de tüketicilerin kazanacağı bir
''üçlü kazanç platformu'' oluşturulduğunu bildiren Kuru, bu organizasyonla aynı
zamanda Halkbank, bu alanda faaliyet gösteren dernekler ve firmalarla Türkiye
Odalar ve Borsalar Birliği'nin güçlerini birleştirdiğini
kaydetti.
Kuru, kampanya
sayesinde, konutlarını tadilat yaparak yenileme ihtiyacı içinde olup bunu hayata
geçirmeyi erteleyen tüketicilerin, son derece ucuz ve tarihi bir finansman
imkanı yakaladığını ifade ederek, ''Bayiler de bu fırsat kredisi ile satışlarını
artırdı. Diğer taraftan bankamız kredibilitesi yüksek yeni müşteriler kazandı''
dedi.
50 bin Liraya
kadarki alışverişlere finansman
Kampanyanın, 83 firma ve 13 binden fazla bayinin katılımıyla 1 Eylül'de
başladığını hatırlatan Kuru, şöyle konuştu:
''Daha sonra sektörden gelen yoğun ilgi sebebiyle ilk ayın sonunda üye firma
sayısı 139'a, bayi sayısı ise 18 bine ulaştı. Kampanyanın başlamasından 2 ay
süre geçmesine rağmen hala yeni firmaların üyelik başvuruları devam ediyor.
Kampanya ile tüketicilerin 50 bin liraya kadar olan alışverişlerine finansman
imkanı sağlanıyor. Kampanya kapsamında 12 ay vadede yüzde 0,33, 24 ay vadede
yüzde 0,80 ve 36 ay vadede yüzde 0,95 faiz oranı ile tüketicilere ev yenileme,
tadilat bakım-onarım işlerinde kullanacakları, 2 ay geri ödemesiz kredi fırsatı
sunuluyor. Ayrıca bu tür harcamalara bağlı olarak ortaya çıkan işçilik işlemleri
için de bu krediden faydalanma imkanı bulunuyor. Kampanyanın başlangıcından
bugüne kadar geçen sürede, faiz hadlerinde meydana gelen çeşitli indirimlere
rağmen bu kampanya hala rakipsiz ve son derece düşük maliyetli bir kredi olarak
yerini koruyor. Bu durum, 'Evini Yenile Türkiye' kampanyası kredilerinin
tüketiciye maliyetinin gerçekten son derece düşük seviyelerde belirlendiğinin ve
bir fırsat niteliğinde olduğunun kanıtı olarak da
gösterilebilir.
Bir
yandan kampanyaya katılmayı arzu eden firma ve bayi taleplerinin devam etmesi,
diğer yandan tüketicilerin kampanyaya olan ilgisinin kesintisiz sürmesi,
kampanyanın toplumun her kesiminde geniş yankı bulduğunu gösteriyor.
Kampanyamıza yönelik ilginin bir göstergesi de resmi sitemiz www.eviniyenileturkiye.com
ziyaretçi sayısının haftada ortalama 450 bine
ulaşmasıdır.''
Tüketiciler tarafından kararın verilmesi, ürünleri beğenme, satın alma ve
nihayetinde tadilat işlerinin başlatılması sürecinin belirli bir zaman diliminde
gerçekleştiğini belirten Kuru, ''Bu da kampanyaya ilk başlandığı zaman, yoğun
tüketici ilgisinin kredili satışa dönüşmesi ani bir patlama şeklinde olmadı.
Fakat süreç yerine oturduktan sonra kampanya kredisinin kullandırımı istikrarlı
bir şekilde ve hiç kesilmeden devam ediyor'' diye
konuştu.
En çok
ilgi Marmara Bölgesi'nden
Kuru, kampanyaya Türkiye'nin her köşesinden ilgi gösterilmekle birlikte yapı
malzemeleri sektörünün satışlarından bugüne kadar en büyük payı alan Marmara
Bölgesi'nin öne çıktığının görüldüğünü söyledi. Bu durumun nüfus ve yapılaşma
oranları bakımından da doğal olduğunu ifade eden Kuru, ''Sonuçta, coğrafi bazda
ilk sırayı, Marmara ve Ege Bölgesi alıyor. İl bazında öne çıkanlar ise İstanbul,
Ankara, Bursa, Kocaeli, Balıkesir, Adapazarı, Bolu, Çanakkale, Manisa, Aydın ve
Denizli'' dedi. Kuru, kampanyaya katılım oranının yükselmesinin yapı malzemeleri
sektörün ilgisini ve heyecanını çekmeye devam ettiğini
bildirdi.