Türk Yapı Sektörünün Yeni Hedefi 4 Milyar Dolarlık Afrika Pazarı



Türk yapı sektörü 3.4 milyar dolarlık Güney Afrika pazarından pay almak için atağa kalktı. Sektörün çatı kuruluşlarından olan İMMİB Yapı Malzemeleri Komitesi bu kapsamda 15–18 Eylül 2015 tarihleri arasında Güney Afrika’nın Johannesburg şehrinde düzenlenecek olan “Bauma Conexpo Afrika 2015” fuarına ilk kez milli katılım gerçekleştirecek. 2014 yılında bölgeye 45.1 milyon dolarlık ihracat yapan sektörün hedefi ise kısa sürede bu rakamı ikiye katlamak.

Güney Afrika pazarı hakkında değerlendirmelerde bulunan İMMİB Yapı Malzemeleri Komitesi Başkanı Serdar Urfalılar, “Güney Afrika’nın yapı malzemelerindeki ithalatı toplamda 3.4 milyar dolar. Sektör olarak biz ise sadece 45.1 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Bu rakam bizim için çok düşük. Güney Afrika’nın ithalat sıralamasında Türkiye ilk 15’de yer alırken, yapı malzemeleri sektörüne bakıldığında ilk 20’nin içine giremiyoruz. Bu rakamlar sektör olarak bu pazara ne kadar uzak kaldığımızın bir göstergesi” dedi.

Yapı malzemeleri komitesi olarak Türk yapı sektörünün Afrika pazarından çok daha fazla pay alması için çabaladıklarını aktaran Serdar Urfalılar, şöyle devam etti: “Fuara milli katılım gerçekleştireceğiz. İhracatçılar üzerinde uzak algısı olan bu pazara biz İMMİB Yapı Malzemeleri Komitesi olarak 13 firma ile milli katılım yapacağız. Daha önce ki yıllarda bu fuara 38 ülkeden 754 katılımcı,110 ülkeden 14 bin 700 ziyaretçi katılmış. Bunlar çok ciddi rakamlar. Biz de Türk Yapı Komitesi olarak bu fuara gerçekleştireceğimiz milli katılımın bu pazarda ki payımızı artıracağına inanıyoruz.”

“Türk yapı sektörünün başarısı anlatılmalı”

Türk yapı sektörünün başarısını Afrikalılara anlatacaklarını söyleyen Urfalılar, “Yabancıların Türkiye’deki yapı malzemesi kalitesinden hiç haberleri yok. Her fırsatta sektörün büyüklüğünü ve kalitesini vurguluyoruz. Biz inşaat demiri ihracatında dünya birincisiyiz. Seramikte, doğal taşta, çimentoda, boruda ve pek çok üründe dünyada öndeyiz. Bunları anlattıkça insanlar şaşırıyor. Fuarlara gerçekleştirdiğimiz katılımlarla bu farkındalığı yaratıyoruz” diye konuştu. Fuarlar dışında yurtdışından alım heyetleri getirdiklerini kaydeden Urfalılar, bunlarla beraber nokta atışı olarak dünyada karar vericilere ulaştıklarını belirtti.

Reklam Goruntulenme Bolumu

“Markalaşamamak büyük sorun”

Sektörün en büyük sorunlarından birinin markalaşamamak olduğunu vurgulayan Urfalılar, “Yapı malzemeleri sektörünün marka geliştirme hızının diğer sektörlere göre daha yavaş olduğunu görüyoruz. Türk firmalarının yurtdışından marka satın almaları için Eximbank tarafından verilen kredilerin kolay ulaşılabilir olması için girişimlerde bulunacağız” diye konuştu.

İstatistiki veriler ortak havuzda

İMMİB Yapı Malzemeleri Komitesi, Türkiye İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği (İMSAD) ve İstanbul Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) işbirliğini geliştirmek ve istatistiki veri alışverişini artırmak amacıyla ön protokol imzaladı. Yapılan işbirliği anlaşmasının her iki taraf içinde çok faydalı olacağını anlatan Serdar Urfalılar, “Bu işbirliği anlaşması ile yapı malzemeleri sektörünün ihracatının artırılmasını, sektörün sorunlarının bir arada ele alarak daha çabuk ve daha kalıcı çözümler üretmeyi amaçlıyoruz” dedi.