Philips'in global satışlarının 2006 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 6 oranında büyüyerek 26,9 milyar Euro olarak gerçekleştiğini belirten Vest, Philips'in net karının ise 5,3 milyar Euro'ya ulaştığını ekledi.
Sağlık bakım, yaşam tarzı ve teknoloji alanlarında 77 yıldır faaliyet gösteren Türk Philips, aydınlatma, LCD TV, monitör ve tıraş makinesi gibi birçok ürün grubunda pazar liderliğini sürdürüyor.
Sürdürülebilir gelişme çalışmalarında enerji ve sağlık gibi herkesi etkileyecek global zorluklara odaklanan Philips, yaşam kalitesini artıracak ürün ve çözümler geliştiriyor. Günümüzde tüm dünyanın en önemli gündemi haline gelen global ısınma ve enerjinin verimli kullanımı konusu Philips'in de odağında yer alıyor. Şirket, özellikle aydınlatma endüstrisinde enerji verimliliğini arttıracak birçok yeniliğe ve girişime öncülük ediyor.
Türk Philips, aydınlatmada liderliğini sürdürüyor
Türk Philips Aydınlatma Yürütme Kurulu Başkanı Özkan Şengil, "Türk Philips Aydınlatma'nın, yüzde 13 olan toplam pazar büyümesinden daha fazla büyüme göstererek, yenilikçi ve komple aydınlatma çözümleri ile pazardaki lider konumunu güçlendirdiğini" belirtti.
Aydınlatmadaki enerji verimliliğine de değinilen toplantıda, Türkiye'de her evde sadece 3 adet normal ampulün Philips enerji tasarruflu ampullerle değiştirilmesi ile global ısınmayı önleme çabalarına önemli bir katkı sağlanabileceği belirtildi. Yapılacak bu kolay değişim ile toplamda 1,900 GW/h'e varan yıllık enerji tasarrufuna ulaşmanın mümkün olduğu ve bu sayede 52 milyondan fazla ağacın 1 yılda temizleyebileceği miktarda bir CO2 emisyonundan tasarruf sağlanacağı belirtildi.
Philips, yaşam tarzı alanında tüketicilerine daha etkin hizmet verebilme misyonu dahilinde ev armatürü üretiminde Avrupa'nın lider firmalarından biri olan PLI firmasını (Massive, Cucina ve Aqua markaları) satın aldı.
Philips, yeni ve geleceğin aydınlatması olarak tanımlanan LED teknolojisini, şehir güzelleştirmeden, evlerimizde dekoratif aydınlatmaya kadar farklı uygulamalarda kullanıyor. Led sistemlerini ve alan aydınlatma armatürlerini kullanarak gerçekleştirdiği önemli şehir güzelleştirme projelerinin arasında; Boğaziçi Köprüsü, Dolmabahçe Sarayı Başbakanlık Ofisi, İzmir Hipodromu ve Ankara Devlet Konukevi aydınlatmaları yer alıyor.
LCD televiyon pazarında Türkiye lideri
Türk Philips'in LCD TV'de lider konumunu 2006 yılında da sürdürdüğüne dikkat çeken Türk Philips Elektronik Ürünler Genel Müdürü Atilla Tüfekçi, Türkiye'de LCD TV pazarının Plazma TV pazarından daha hızlı bir büyüme gösterdiğini belirtti. 2005 yılında ciro bazında yüzde 10'luk bir paya sahip olan Türkiye LCD TV pazarının, 2006 yılında yüzde 20, 2007 yılında ise yüzde 35'e çıktığını söyleyen Tüfekçi, Avrupa'da LCD TV'nin yüzde 73'lük pazar payı ile giderek güçlendiğini de sözlerine ekledi.
Sadece Philips'te bulunan Ambilight, Pixel Plus ve Ambisound teknolojileri ile rekabette Philips'i öne çıkardıklarını ve bu teknolojiler sayesinde televizyon izleme deneyiminin farklılaştığına ve zenginleştiğine dikkat çeken Tüfekçi, Philips'in tüm ürünlerinin tüketicilerin ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanmış, gelişmiş ve kullanımı kolay ürünler olduğunun altını çizdi.
Ankara Palace |
Türk Philips Hakkında
Türk Philips, sağlık bakım, yaşam tarzı ve teknoloji alanlarında 77 yıldır Türkiye'de faaliyet gösteriyor ve "Sense and Simplicity" marka vaadiyle tüketiciler için tasarlanmış, kullanımı kolay, gelişmiş ürün, hizmet ve çözümler sunuyor. Medikal Sistemler, Ev Aletleri ve Kişisel Bakım Ürünleri, Elektronik Ürünler, Aydınlatma Ürün gruplarının tümünde satış, pazarlama ve servis faaliyetleri bulunan Türk Philips LCD TV, aydınlatma, tıraş makineleri ve PC monitörleri gibi birçok alanda pazar lideri. Şirketin Gebze'de bulunan fabrikasında aydınlatma armatürleri üretimi de yapılıyor.