İstanbul 2010 Avrupa Kültür
Başkenti Ajansı’nın, İstanbul’un yurtiçi ve yurtdışı tanıtımı için
yürüttüğü çalışmalar devam ediyor. Ajans’ın Türk Hava Yolları
ile ortaklığı İstanbul’un Avrupa Kültür Başkentliğini göklere taşıyor. 2010 yılı
boyunca, İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı’nın sermaye ortağı Türk
Hava Yolları’nın 116 uçağı, İstanbul 2010 Avrupa Kültür
Başkenti logosuyla seyir halinde olacak. Uçakların yolcu giriş kapılarının hemen
sağ tarafına yerleştirilen logolar, uçağa binmeden hemen önce yerli yabancı yüz
binlerce yolcuya İstanbul’un Avrupa Kültür Başkentliğini hatırlatacak.
116 uçağın 'İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti' logosu ile donatılması
kapsamında, eskime ve değişim gerekmesi olasılığına karşın toplam 1.125 adet
logo etiketi üretilen çalışma, 2010 yılının sonuna kadar Türk Hava Yolları’na
ait tüm uçaklarda devam edecek ve yıl içerisinde Türk Hava Yolları filosuna
eklenecek yeni uçakları da kapsayacak.
Türk Hava Yolları 67 yıllık tarihinde, ilk olarak 1998 yılında Cumhuriyetin
75. yıl kutlamaları için; ikinci olarak ise 2008 yılında İzmir’in ‘Expo 2015
Fuarı’ adaylığına destek için uçaklarına Türk Bayrağı dışında bir logo
taşımıştı.