“Turizmde Orta Segmente Hitap Eden Yatırımlara İhtiyaç Var”
Dünyanın önde gelen ticari enformasyon şirketi
NESABA tarafından TYD (Türkiye Turizm Yatırımcıları
Derneği) ve TUROFED’in (Türk Otelciler Federasyonu)
desteğiyle gerçekleştirilen, Türkiye ve dünyadan sektörün önde gelen
firmalarının üst düzey yetkililerinin konuşmacı olarak katıldığı
'Türkiye Konaklama Zirvesi' kapsamında düzenlenen
'Turizm ve Otelcilik Sektöründe Sürdürülebilirlik' konulu
panelin moderatörlüğünü; FETOB Başkanı, TÜROFED Yönetim Kurulu Üyesi ve
LykiaGroup Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Silahtaroğlu Baykal
üstlendi.
Panelin açılışında yaptığı konuşmada turizm sektöründe çok büyük adımlar
atıldığının altını çizen LykiaGroup Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Silahtaroğlu
Baykal, “Türkiye turizmde fırsatlar ülkesi. Sektöre yabancı yatırımcıların çok
büyük bir ilgisi var. Türkiye’de turizm sektöründe her segment için bir fırsat
var ancak yeni dönemde lüks segmente nazaran orta segmente yönelik
yatırımlara ihtiyaç var” değerlendirmesinde bulundu.
‘Strateji var ama planlama yok’
FETOB Başkanı, TÜROFED Yönetim Kurulu Üyesi ve LykiaGroup Yönetim Kurulu
Üyesi Zeynep Silahtaroğlu Baykal, Türkiye’de doğru stratejiler üzerine
kurulan turizm sektöründe doğru planlamanın önemini ifade eden konuşmasını
şöyle sürdürdü:
“Sektörümüz çok doğru stratejiler üzerine kurulu ancak, doğru planlama
yapamadığımız için yabancı yatırımcı uzun ve kısa vadede yatırım yapmakta
zorlanıyor. Yabancı yatırımcı için planlama eksikliği en çok zorlandıkları konu.
Yatırımcı, yatırım yaparken uygun fiyatlı arazi, kaliteli eleman ve tederakçi
gibi doğru planlamanın paydaşlarını birarada görmek istiyor. Bütün bunları doğru
planlama üzerine kurgulayabilirsek yabancı yatırımcı da zorluk yaşamaktan
kurtulur.”
Türkiye’nin 2023 turizm hedeflerinin turizm faaliyetleri planlama, pazarlama,
araştırma ve geliştirme, eğitim, organizasyon açısından sürdürülebilirlik odaklı
olarak belirlendiğinin de altını çizen Silahtaroğlu Baykal, “2023 yılında
hedeflenen 63 milyon turist sayısıyla turizm gelirleri en yüksek ülkeler
sıralamasında 5. sıraya yükselmeye odaklandıysak yatırımlarda doğru
planlama yapmamız gerekiyor. Yabancı yatırımcı Türkiye’de turizm fırsatı
yakalarken planlama eksiklikleri nedeniyle geri adım atmamalı”
dedi.