Marmara Belediyeler Birliği (MBB) tarafından, trafik
konusunda düzenlenen eğitim programlarına “Kentsel Trafik İşaretlemeleri
ile Özürlülerin Karşılaştıkları Sorunlar” başlıklı seminerle devam
edildi. Etkinlikte konuşan MBB Çevre Yönetim Merkezi Direktörü Aynur
Acar, “Ülkemizde turist kazalarının çoğu, yaya geçitlerinde oluyor.
Bunun nedeni, Avrupalı sürücülerin yaya kaldırımlarında yayayı görünce durarak
yol verme mecburiyetidir. Türkiye’de ise yayalar, korkudan sürücülere yol
veriyor” dedi.
Trafik konusunda belediye personelini
bilgilendirme programlarını sürdüren Marmara Belediyeler Birliği
tarafından “Kentsel Trafik İşaretlemeleri İle Özürlülerin Karşılaştıkları
Sorunlar” başlığıyla eğitim programı düzenlendi. İBB Trafik
Müdürlüğü’nün eğitim desteği ile gerçekleştirilen eğitimde; Düşey
Trafik İşaretlemeleri, Temel Dayanağı, Boyutları ve Renkleri Genel
Sınıflandırılması, Montaj Esasları, Boyutları Değişken Trafik İşaretlerinin
Montajı, Standart Trafik İşaretlerinin Montajı, Şehir İçi Yollarda Bakım ve
Onarım Çalışmalarında Alınması Gereken Tedbirler ile Özürlülerin Karşılaştıkları
Sorunlar ve Kavşak Çözümleri ile Ön Görülen Model Çalışmalar ve Uygulama
Örnekleri anlatıldı.
İBB Trafik Müdür Yardımcısı Ruşen
Ağırdan ve İBB Özürlüler Proje Sorumlusu Ayşe
Karagül tarafından yapılan sunumların tamamlanmasının ardından,
arazi uygulamalarını yerinde incelemek üzere, Topkapı Çocuk Trafik
Eğitim Parkı, özürlü kavşakları ve trafik
işaretleme örnekleri gezdirildi.
Eğitimde
kısa bir konuşma yapan Marmara Belediyeler Birliği Çevre Yönetim Merkezi
Direktörü Aynur Acar, AB’ye uyum çerçevesinde Avrupa ile Türkiye
şartları üzerine örnekler verirken, “Türkiye’de, turistlere yaya geçitlerinde
çarpıyoruz. Çünkü sürücülerimiz, yaya kaldırımlarında çok dikkatsiz ve
umursamazlar. Turist kazalarının çoğu, yaya geçitlerinde
oluyor. Bunun nedeni de Avrupalı sürücülerin yaya kaldırımlarında yayayı görünce
durarak yol verme mecburiyetidir. Türkiye’de ise yayalar, korkudan sürücülere
yol veriyor. Yine Avrupa’da bir bisikletli arkadan gelen araca yol vermedikçe
araç sollayıp geçemez. Ancak bizdeki trafik kazaları, yine büyük oranlarda
bisikletli ve motosikletlilere çarpılmasıdır. Diğer bir konu
ise ailelerin ön koltukta 12 yaş altı çocukları oturtmaları veya
kucaklarına almaları. Avrupa’da ve dünyada, gelişmiş ülkelerde çocuklar
12 yaşına gelene kadar arka koltukta çocuk koltuklarında emniyet kemeriyle
oturtulmak zorundadır. Bebekler ise ebeveyn kontrolünde arka koltukta ve bebek
koltuğunda oturmalıdır. Artık bu konularda da gelişmiş ülkeler seviyesine gelmek
için sıkı tedbirler alıp, denetimler yapıp, yasalarımızı daha ağır yaptırımlarla
oluşturmalıyız” diye konuştu.