Tunalı Trafiğe Kapatılsın



Başkent Bahçelievler 7. Cadde’nin trafiğe kapatılıp kapatılmayacağını tartışırken Çankaya Belediye Başkanı Bülent Tanık’ın "Tunalı Hilmi Caddesi de belli saatlerde trafiğe kapatılsın" teklifine bölgenin etkili sivil inisiyatiflerinden Kavaklıderem Derneği’nden destek geldi. Dernekten yapılan açıklamada, "Çankaya Belediyesi tarafından gündeme getirilen bu öneriyi destekliyor, Tunalı Hilmi Caddesinin trafiğe kapatılmasına, caddedeki ticari hareketliliğin artması ve kent ölçeğinde sosyal ve kültürel yaşama katkısı açılarından olumlu etkileri olacak bir uygulama olarak bakıyoruz" dendi.

Kavaklıdere Derneği Tunalı Hilmi Caddesi’nin kapatılmasına destek vermesinin yanı sıra uygulama konusunda da bazı önerilerde bulundu. Dernekten yapılan açıklamada "geçmiş yıllarda da Tunalı Hilmi Caddesi’nde belirli saatlerde kapatma uygulaması denenmiş, ancak gerekli hazırlıklar ve altyapı çalışmalarının yapılmaması nedeniyle başarılı bir uygulama olamamıştır" denilerek başarılı bir uygulama için şu önerilerde bulunuldu:

Bölge sakinlerine anket yapılmalı

Tunalı Hilmi Caddesi’ni belirli saatlerde trafiğe kapatma uygulaması, zaman içinde caddede kontrollü trafik uygulamalarından bütünüyle trafiğe kapatılmasına kadar gidebilecek uygulamaları başlatabilecektir. Tunalı Hilmi gibi, kentin sosyal ve ekonomik yaşamı içinde önemli bir yeri olan bir cadde ile ilgili alınacak bu önemli uygulamalarda çağdaş ve katılımcı demokrasinin gereği olarak semtteki işyeri sahipleri, semtliler ve caddeye gelenlerin konuyla ilgili düşüncelerini almaya yönelik bir anket çalışması yapılması.

Cadde altyapısı, asfalt ve kaldırımlar son derece kötü durumda. Engelliler açısından erişilebilirlik kriterlerinden son derece uzak olmanın yanı sıra cadde görsel açıdan da birçok olumsuzluğu barındırmaktadır. Caddeyi trafiğe kapatma hazırlıkları aşamasında mevcut durumun değerlendirilmesi, cadde için kentsel tasarım ve çevre düzenleme projesi tanımlanması.

Alternatif güzergah ve otopark şart

Tunalı Hilmi Caddesi, Ankara’nın kuzey-güney bağlantısını sağlayan tek hat olan Atatürk Bulvarı’na, son kavşak düzenlemelerinden sonra güney-kuzey yönünde yaratılan tek alternatif olarak tek yönde ve her saat yoğun trafik yolu olmuştur. Kuzey- güney aksında yaratılan dar boğazlarla mevcut sistemin birçok yeri gibi Tunalı Hilmi Caddesi de zorlanmaktadır. Mevcut ve öneri sistemi değerlendirmeyi sağlayacak kavşak trafik sayımlarının yapılması ve caddenin trafiğe kapatılması durumunda, bu yoğun trafiğin kaydırılması gerekecek alternatif güzergahların belirlenmesi.

Çevrede, caddenin trafiğe kapatılmasını destekleyecek yeterli otopark alanı yoktur. Trafiğe kapatma uygulamasını destekleyen potansiyel otopark alanlarının belirlenmesi.

Yaya bölgeleri için, dünyada ve ülkemizde bir çok farklı uygulama bulunmaktadır. Yaya bölgelerinde, belirli gün ve saatlerde trafiğe kapatmadan, araç girişini ya da yol şeridini sınırlamaya kadar çok farklı modeller uygulanmaktadır. Ülke ve dünya örneklerinin incelenerek: Tunalı Hilmi Caddesi için en uygun modelin belirlenmesi, uygulama modelinin semt paydaşları tarafından benimsenmesini sağlayacak toplantıların düzenlenmesi.