Başkent Bahçelievler 7. Cadde’nin trafiğe kapatılıp
kapatılmayacağını tartışırken Çankaya Belediye Başkanı Bülent Tanık’ın "Tunalı
Hilmi Caddesi de belli saatlerde trafiğe kapatılsın" teklifine bölgenin etkili
sivil inisiyatiflerinden Kavaklıderem Derneği’nden destek geldi. Dernekten
yapılan açıklamada, "Çankaya Belediyesi tarafından gündeme getirilen bu öneriyi
destekliyor, Tunalı Hilmi Caddesinin trafiğe kapatılmasına, caddedeki ticari
hareketliliğin artması ve kent ölçeğinde sosyal ve kültürel yaşama katkısı
açılarından olumlu etkileri olacak bir uygulama olarak bakıyoruz"
dendi.
Kavaklıdere Derneği Tunalı Hilmi Caddesi’nin kapatılmasına
destek vermesinin yanı sıra uygulama konusunda da bazı önerilerde bulundu.
Dernekten yapılan açıklamada "geçmiş yıllarda da Tunalı Hilmi Caddesi’nde
belirli saatlerde kapatma uygulaması denenmiş, ancak gerekli hazırlıklar ve
altyapı çalışmalarının yapılmaması nedeniyle başarılı bir uygulama olamamıştır"
denilerek başarılı bir uygulama için şu önerilerde bulunuldu:
Bölge sakinlerine anket yapılmalı
Tunalı Hilmi Caddesi’ni belirli saatlerde trafiğe kapatma
uygulaması, zaman içinde caddede kontrollü trafik uygulamalarından bütünüyle
trafiğe kapatılmasına kadar gidebilecek uygulamaları başlatabilecektir. Tunalı
Hilmi gibi, kentin sosyal ve ekonomik yaşamı içinde önemli bir yeri olan bir
cadde ile ilgili alınacak bu önemli uygulamalarda çağdaş ve katılımcı
demokrasinin gereği olarak semtteki işyeri sahipleri, semtliler ve caddeye
gelenlerin konuyla ilgili düşüncelerini almaya yönelik bir anket çalışması
yapılması.
Cadde altyapısı, asfalt ve kaldırımlar son derece kötü durumda.
Engelliler açısından erişilebilirlik kriterlerinden son derece uzak olmanın yanı
sıra cadde görsel açıdan da birçok olumsuzluğu barındırmaktadır. Caddeyi trafiğe
kapatma hazırlıkları aşamasında mevcut durumun değerlendirilmesi, cadde için
kentsel tasarım ve çevre düzenleme projesi tanımlanması.
Alternatif güzergah ve otopark şart
Tunalı Hilmi Caddesi, Ankara’nın kuzey-güney bağlantısını
sağlayan tek hat olan Atatürk Bulvarı’na, son kavşak düzenlemelerinden sonra
güney-kuzey yönünde yaratılan tek alternatif olarak tek yönde ve her saat yoğun
trafik yolu olmuştur. Kuzey- güney aksında yaratılan dar boğazlarla mevcut
sistemin birçok yeri gibi Tunalı Hilmi Caddesi de zorlanmaktadır. Mevcut ve
öneri sistemi değerlendirmeyi sağlayacak kavşak trafik sayımlarının yapılması ve
caddenin trafiğe kapatılması durumunda, bu yoğun trafiğin kaydırılması gerekecek
alternatif güzergahların belirlenmesi.
Çevrede, caddenin trafiğe kapatılmasını destekleyecek yeterli
otopark alanı yoktur. Trafiğe kapatma uygulamasını destekleyen potansiyel
otopark alanlarının belirlenmesi.
Yaya bölgeleri için, dünyada ve ülkemizde bir çok farklı
uygulama bulunmaktadır. Yaya bölgelerinde, belirli gün ve saatlerde trafiğe
kapatmadan, araç girişini ya da yol şeridini sınırlamaya kadar çok farklı
modeller uygulanmaktadır. Ülke ve dünya örneklerinin incelenerek: Tunalı Hilmi
Caddesi için en uygun modelin belirlenmesi, uygulama modelinin semt paydaşları
tarafından benimsenmesini sağlayacak toplantıların
düzenlenmesi.