MOSDER'in
Nielsen Araştırma ile birlikte yürüttüğü 'Tüketicilerin
Mobilya Tercihleri ve Satın Alma Kararları' başlıklı araştırma,
tüketicilerin yüzde 75'inin markalı mobilyayı tercih ettiğini ortaya koydu.
Tüketicilerin ortalama mobilya yenileme sıklığının 8 yılın da altına düştüğü
ortaya çıkarken, satın almayı etkileyen en önemli unsurlar arasında yüzde 67 ile
'ürün kalitesi' ve yüzde 59 ile 'marka
güvenilirliği' başı çekti. Türkiye'nin farklı bölgelerindeki 14 ilde,
1003 kişi ile yüz yüze görüşülerek yapılan araştırmaya katılanlar arasında
özellikle dar gelirli grubun da markalı mobilyayı tercih ettiği ortaya
çıktı.
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği'nin
(MOSDER) Nielsen Araştırma kuruluşu ile birlikte gerçekleştirdiği, markalı
mobilya tüketicilerinin profilini ortaya koymaya yönelik araştırma,
Aralık 2008 - Ocak 2009 tarihlerinde gerçekleştirildi.
Tüketicinin ürün kullanım ve satın alma davranışlarının yanı sıra, mobilya
markalarının bilinirliği ve tüketici nezdindeki imajlarını belirlemek üzere
yapılan 'Tüketicilerin Mobilya Tercihleri ve Satın Alma Kararları' başlıklı
araştırma kapsamında, 14 ilde, 1003 tüketici ile yüz yüze görüşüldü.
Araştırmaya göre, Türkiye genelinde markalı mobilya tüketicilerinin ortalama
yaşı 34, ağırlıklı sosyo-ekonomik statü grubu ise C1 olarak belirlendi.
Mobilya yenileme sıklığı ölçümlemesinde 7.9 yılla Marmara ve Doğu-Güneydoğu
bölgeleri başı çekerken, tüm bölgelerde ortalama mobilya yenileme süresi 8.5 yıl
olarak saptandı.
Araştırma sonuçları, tüketicilerin mobilya tercihlerinde yüzde 67 oranında
ürünün kalitesine göre karar verdiğini ortaya koyarken, yüzde 59 oranında
markanın güvenilir olması, yüzde 51 oranında ürünün fiyatı, yüzde 38 oranında
ödeme koşulları, yüzde 37 oranında ürünün kullanışlı olması ve yüzde 26 oranında
satış sonrası hizmetlere önem verdiklerini gösteriyor.
12 aya varan taksitlendirme ile mobilya alımı
kolaylaşıyor
Araştırma kapsamında tüketicilere tercih ettikleri satış noktaları da
soruldu. Buna göre tüketicilerin yüzde 75'i markalı mobilya mağazalarından
alışveriş yapmayı seçiyorlar. Her 4 tüketiciden 3'ü mobilya satın alırken
'taksitle' alışverişi tercih ediyor. Özellikle dar gelirli kitlelerin 12 aya
varan uzun taksitlendirme seçenekleri sayesinde zorlanmadan mobilyalarını
yenilemekte olduğu tespit edildi. Araştırmada, her 3 tüketiciden 2'si kredi
kartının taksitlendirme için en uygun yöntem olduğunu belirtirken, yine her 3
tüketicinin 2'si, kendisi için en uygun taksit süresinin 12 ay olduğunu
söyledi.
Araştırma ayrıca, tüketicilerin yaklaşık yarısının (yüzde 45) mobilya satın
alırken "taksit, iskonto, vade kolaylıkları sunan kampanyaları" tercih
ettiklerini belirledi. Buna karşın tamamlayıcı ürün hediyeli kampanyalar yüzde
30, eski ürünü yenisiyle değiştirme olanağı sunan kampanyalar yüzde 20, tatil,
bisiklet gibi hediyeler verilen kampanyalar ise yüzde 5 oranında ilgi görüyor.
Araştırma İstanbul, Tekirdağ, Bursa, Kocaeli, İzmir, Aydın, Ankara, Kayseri,
Antalya, Adana, Samsun, Trabzon, Erzurum ve Gaziantep'te yapıldı.