Trenlerin Konumu ‘Galileo’ Teknolojisi ile Belirlenecek



Siemens, gelecekte trenin konumunu uyduyla belirleyecek olan navigasyon sistemi Galileo’yu Almanya’daki Weberg-Wildenrath Test Merkezi’nde test etmeye hazırlanıyor. Gelecekte trenlerin uydudan sağlanacak konum bilgisi ile çalışan sistemlerle donatılmasını sağlayacak olan Galileo’nun testlerinin 2010 yılında başlaması, 2013 yılında da faaliyete geçmesi planlanıyor. RWTH Aachen Üniversitesi tarafından yürütülmekte olan ‘railGate’ adlı proje, Alman Aerospace Centre (DLR) tarafından Federal Ekonomi ve Teknoloji Bakanlığı’nca (BMWi) sağlanan fonlarla finanse ediliyor. Siemens de projeye, testlerini gerçekleştirerek destek veriyor.

Testleri dünyanın en modern test merkezinde yapılacak

‘railGATE’ projesi, gerçek Galileo sinyali kullanılabilir duruma gelmeden önce potansiyel müşterilere demiryolu taşımacılığı alanında yenilikçi uygulamaları test etme imkanı vermek için başlatıldı. Amaç, gelecekteki Galileo uydu sisteminin demiryolu taşımacılığındaki potansiyel uygulamalarını araştırmak ve daha da güvenilir hale getirmek. Siemens de bu nedenle Wegberg-Wildenrath’ta demiryolu malzemeleri için, dünyanın en modern test merkezinde bir test ortamı oluşturuyor. Burada, ‘psödolit’ adı verilen sekiz sinyalli jeneratörler 50 metre yüksekliğindeki iletim direklerinin üzerine monte edilecek ve kısa süre sonra lokal olarak sınırlı bir alanda Galileo sinyallerini iletmeye başlayacak. Alıcı aygıtlarla donatılmış trenler yakındaki psödolitlerden sinyalleri alabilecek.

Siemens Endüstri Sektörü

Siemens Endüstri Sektörü, entegre otomasyon teknolojileri ve endüstriye özel kapsamlı çözümleri ile Siemens müşterilerine verimliliğin yanısıra endüstri ve altyapı alanlarında esneklik kazandırıyor. Sektör altı bölümden oluşuyor: Bina teknolojileri, Motor & Sürücü Teknolojileri, Endüstri Otomasyonu, Endüstri Çözümleri, Ulaşım ve Osram. Tüm dünyada 222 bin çalışanı bulunan Siemens Endüstri, 2008 mali yılında 38 milyar euro ciro elde etti.