Trenlerin Konumu ‘Galileo’ Teknolojisi ile Belirlenecek
Siemens, gelecekte trenin
konumunu uyduyla belirleyecek olan navigasyon sistemi
Galileo’yu Almanya’daki
Weberg-Wildenrath Test Merkezi’nde test etmeye hazırlanıyor.
Gelecekte trenlerin uydudan sağlanacak konum bilgisi ile çalışan sistemlerle
donatılmasını sağlayacak olan Galileo’nun testlerinin 2010 yılında başlaması,
2013 yılında da faaliyete geçmesi planlanıyor. RWTH Aachen
Üniversitesi tarafından yürütülmekte olan ‘railGate’
adlı proje, Alman Aerospace Centre (DLR) tarafından
Federal Ekonomi ve Teknoloji Bakanlığı’nca (BMWi) sağlanan
fonlarla finanse ediliyor. Siemens de projeye, testlerini gerçekleştirerek
destek veriyor.
Testleri dünyanın en modern test merkezinde yapılacak
‘railGATE’ projesi, gerçek Galileo sinyali kullanılabilir
duruma gelmeden önce potansiyel müşterilere demiryolu taşımacılığı alanında
yenilikçi uygulamaları test etme imkanı vermek için başlatıldı. Amaç,
gelecekteki Galileo uydu sisteminin demiryolu taşımacılığındaki potansiyel
uygulamalarını araştırmak ve daha da güvenilir hale getirmek. Siemens de bu
nedenle Wegberg-Wildenrath’ta demiryolu malzemeleri için, dünyanın en modern
test merkezinde bir test ortamı oluşturuyor. Burada, ‘psödolit’ adı verilen
sekiz sinyalli jeneratörler 50 metre yüksekliğindeki iletim direklerinin üzerine
monte edilecek ve kısa süre sonra lokal olarak sınırlı bir alanda Galileo
sinyallerini iletmeye başlayacak. Alıcı aygıtlarla donatılmış trenler yakındaki
psödolitlerden sinyalleri alabilecek.
Siemens Endüstri Sektörü
Siemens Endüstri Sektörü, entegre otomasyon teknolojileri ve endüstriye özel
kapsamlı çözümleri ile Siemens müşterilerine verimliliğin yanısıra endüstri ve
altyapı alanlarında esneklik kazandırıyor. Sektör altı bölümden oluşuyor: Bina
teknolojileri, Motor & Sürücü Teknolojileri, Endüstri Otomasyonu, Endüstri
Çözümleri, Ulaşım ve Osram. Tüm dünyada 222 bin çalışanı bulunan Siemens
Endüstri, 2008 mali yılında 38 milyar euro ciro elde etti.