Alman araştırmacılar, deprem dedektörü olarak kullanmak üzere
yeni nesil tren rayları geliştiriyor. Transport adındaki,
Prof. Dr. Eberhard Hohnecker önderliğinde yürütülen ve dünyadaki en büyük deprem
dedektörü olması beklenen sistem, basit bir prensiple çalışıyor.
Depremin olduğu anda ortaya çıkan hızlı fakat etkisiz olan ilk
dalgayı, raylar merkeze "anında" aktarıyor.
Merkezdeki sistem, depremin olduğu yeri ve şiddeti hesaplayıp o
bölgedeki trenlere deprem olduğu bilgisini gönderiyor. Bu sayede trenler, yavaş
fakat yıkıcı etkisi olan ikinci dalga gelene kadar geçen süre içerisinde duruyor
ve böylece yolcular oluşabilecek kazalardan korunuyor.
Sistemin, ortalama hızı saatte 250 kilometreye varan trenlerin
bulunduğu Japonya başta olmak üzere, dünyadaki çeşitli deprem bölgelerinde aktif
olarak kullanılması bekleniyor.
Sistemin uzun vadede ayrıca, raylara çıkan araç, insan ve
hayvanları da belirli bir mesafe kapsamında bildirmesi
bekleniyor.