Elektronik sinyalizasyon yöntemi, tren hattında araç olduğu zaman o hatta makas değiştirilmesini engelliyor. Sistem, raya bir tren girdiğinde, o tren rayı terk edene kadar bölgeyi kilitliyor. Böylece trenlerin karşılaşarak çarpışması engelleniyor. Milliyet'ten Mithat Yurdakul'un haberine göre; kazanın yaşandığı hatta ise güvenlik manuel olarak sağlanıyor. Bu nedenle hattaki iletişim eksikliği, zamanında makas değiştirilememesine yol açtı ve facia meydana geldi.
Makas değiştirilemedi
İlk tespitlere göre kazanın meydana gelmesinde yüksek hızlı trenle kafa kafaya çarpışan kılavuz trenin, koornidasyonsuzluk nedeniyle hattan zamanında çekilmemesi rol oynadı. Rutin yol kontrolüne çıkan ve Konya treninin çıkış yaptığı YHT istasyonuna doğru dönen tek lokomotiflik kılavuz tren, YHT trenine yaklaştığı sırada gerekli makas değişikliği zamanında yapılamadı ve iki tren karşı karşıya geldi. ; burada makas değişikliğinin yaklaşık iki dakika geç yapıldığı sanılıyor. İki trenin koordinasyonsuz hareket etmesine ise sinyalizasyon yerine dolaylı iletişimin kullanılması neden oldu.
Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.