Japon Bankası, Japon Teknik Kuruluşu ve
Pasifik Danışman Kuruluşu’ndan oluşan koordinasyon çalışma
grubunun aldığı karara göre İstanbul demiryolu hatları TCDD’nin
elinden tamamen alınıyor. Grubun hazırladığı raporda, Marmaray Tüp
Geçidi ile Gebze’den Halkalı’ya kadar olan tüm demiryolu hattının
mülkiyet ve trafik yönetiminin “Marmaray Şirketi”ne
devredilmesi öngörülüyor. Rapora göre TCDD, Marmaray Projesi tamamlandığında
hatlardan birinin işletmecisi yani kiracısı olacak, Marmaray banliyösü diye
adlandırılan ana hatların işletmesini ise İstanbul Büyükşehir Belediyesi
üstlenecek.
Marmaray Projesi’ne uygulama için özel yardım ekibi olarak dahil olan çalışma
grubunun Nisan 2007’de hazırladığı ve Türk tarafına sunduğu ara rapordaki
kararların, Marmaray Projesi’nin işvereni Ulaştırma Bakanlığı
ve DLH Genel Müdürlüğü tarafından onaylanıp onaylanmadığı henüz
netlik kazanmadı.
Ancak DLH Genel Müdürlüğü, konuyla ilgili yöneltilen sorulara daha önce,
“Marmaray Projesi tamamlandığında işletmesinin hangi kurum tarafından yapılacağı
konusu ile ilgili çalışmalar, bakanlık düzeyinde devam etmektedir. Bölge
müdürlüğümüze konuyla ilgili henüz bir bilgi ulaşmamış olup, işletmeye dair
herhangi bir görev de verilmemiştir” diye yanıt vermişti.