Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul'da
'Garipçe-Poyrazköy' arasına inşa edilecek 3. Boğaz
köprüsünün 'iki katlı mı yoksa tek katlı mı' olacağı tartışmasına son
noktayı koydu. Köprünün daha önce tek katlı olması ve raylı sistemle birlikte
ihale edilmesi öngörülmüştü. Bu görüşten vazgeçen bakanlık, köprünün iki
katlı olarak inşa edilmesine karar verdi. Köprünün üst katı 4x2 şeritli
olacak ve bu kattan otomobiller geçecek. Alt kat ise trenlerin geçişine uygun
inşa edilecek ancak yüklenici firma rayları döşemeyecek. Raylar, planlama
çalışması süren bağlantı demiryolu projelerinin hayata geçmesinin ardından
döşenecek. Trenin Boğaz'dan geçiş hızı ise 120 kilometre olacak.
3. Boğaz köprüsünün iki katlı olacağı bilgisini veren Karayolları Genel
Müdürü Cahit Turhan, Çanakkale Köprüsü içinse
2013 yılında ihaleye çıkmayı planladıklarını duyurdu. Turhan, "İzmit Körfez
Geçişi ve Kuzey Marmara toplamda 11-12 milyar dolarlık projeler. Çanakkale için
yatırımcıların finansman ihtiyaçlarını dikkate alıyoruz. O nedenle ihaleyi
2013'te düşünüyoruz." dedi. Ankara'da bir grup gazeteciye açıklamalar yapan
Turhan, Boğaz'a inşa edilecek üçüncü köprüyü de içeren 6,5 milyar dolarlık Kuzey
Marmara Otoyolu Projesi hakkında da bilgi verdi. 3. köprünün maliyetinin 950
milyon ile 1 milyar dolar arasında olacağını bildiren Turhan, "Demiryolu
projesinin eklenmesiyle köprünün maliyeti yüzde 25 artacak. Böylece maliyet 1
milyar 250 milyon dolara çıkacak." açıklamasını yaptı.
Kuzey Marmara Otoyolu ve üçüncü köprü projesinin 7 bölüme ayrıldığını
vurgulayan Turhan, "Bu ihalede, İzmit Körfez Geçişi Projesi'nden farklı bir
yöntem izlendi. İzmit'te; yüklenici, bitirdiği bölümü işletmeye açabilecek. Bu
projede, ardışık üç bölümün bitirilmesi şartıyla işletmeye açma söz konusu
olacak." ifadesini kullandı. Karayolları Genel Müdürlüğü, Kuzey Marmara Otoyolu
ve Üçüncü Boğaz Köprüsü ihalesini yıl sonuna kadar tamamlamayı planlıyor.
Projenin temeli 2012'de atılacak. Yetkililer, ihaleye gerek yerli gerekse de
yabancı yatırımcıların gösterdiği ilgiden de oldukça memnun.