Tramvay 5.3 Milyon Doları Ezdi



İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş , Sultançiftliği-Edirnekapı aksının ortasından geçen raylı sistemin tamamen yanlış olduğunu söyledi.

İstanbul'un bitmeyen trafik sorununa çözüm getirmesi için yaklaşık 2 yıl önce yapımına başlanan Kabataş-Eminönü ve Sultançiftliği-Edirnekapı Cadde Tramvayı Projesi tramvay hatları, kaynak sıkıntısı nedeniyle durma noktasına geldi. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş , Sultançiftliği-Edirnekapı aksının ortasından geçen raylı sistemin tamamen yanlış olduğunu söyledi. Topbaş, bugün yapılacak olan koordinasyon toplantısının ardından her iki tramvay hattı projesinin durumunun belli olacağını belirtti.

2003 yılı ekim ayında temeli atılan ve 5.3 milyon dolara mal olan Kabataş-Eminönü tramvay hattında inşaat durdu. Karaköy-Tophane-Salıpazarı-Fındıklı ve Kabataş istasyonları ile Eminönü-Kabataş arasındaki yolculuk süresini 5 dakikaya indireceği iddia edilen olan hattaki çalışmalar, seçim vaatleri ile yılan hikâyesine döndü. Resmi temel atma töreninin yapıldığı 8 Ekim 2003 tarihinden yaklaşık 2 ay önce yapımına başlanan Eminönü-Kabataş tramvay hattı, bu tarihten sonra bir süre daha devam etti.

''Kaynak sıkıntısı'' nedeniyle ara verildiği belirtilen çalışmalar, yerel seçimlere kısa bir süre kala yeniden başladı. İETT Genel Müdürlüğü yetkililerinin yaptığı açıklamaya göre, maddi sıkıntı nedeniyle yürütülemeyen inşaat, Mart 2004'te tamamlanacaktı. Çalışmaların büyük kısmının bittiğini, sadece Galata Köprüsü üzerinden geçecek güzergâhın yapılamadığını belirten yetkiler, ''İnşaat İETT'nin kendi öz kaynaklarından sürdürülüyordu.

Maddi yetersizlik nedeniyle çalışmalar durdu'' dediler. İstanbul trafiğini hafifletecek Sultançiftliği-Edirnekapı cadde tramvayı hattı yapımı da benzer sıkıntılar nedeniyle yürütülemiyor.