Topkapı'dan Taksim'e 'Özel Otobüs Yolu' ile 20 Dakikada Gidilecek
İstanbul'un trafik problemine çözüm için çalışmaları
yürütülen özel otobüs yolları projesi hayata geçiriliyor.
Mühendislerin belediye tarafından belirlenen 6 güzergahta yaptığı fizibilete
çalışmalarının sonucunda proje 5 bölgede uygulanabilir bulundu.
Toplu ulaşımı cazip hale getirerek vatandaşların İETT otobüsleri ile şehrin
merkezi bölgelerine trafiğe takılmadan ulaşmalarını sağlayacak 'özel
otobüs yolları' çalışması Taksim-Millet Caddesi
arasında uygulamaya konuyor. 7,5 kilometrelik güzergahta yolun sol şeritleri
özel bir boya ve renkli butonlarla ayrıştırılarak belirli saatlerde yalnızca
toplu ulaşım araçlarının kullanımına açılacak. İstanbul trafiğinde mesai
başlangıcı ve bitimlerinde yaklaşık 1 saatte alınabilen 7,5 kilometrelik
Taksim-Millet Caddesi yolu özel otobüs yolu sayesinde 20 dakikada kat edilecek.
Güzergah üzerinde bazı bölgelerde otobüs normal trafik akışına katılırken hat
üzerinde ayrılan özel bölgelere EDS kameraları takılarak yolun özel araçlarca
ihlaline izin verilmeyecek.
Yapılan fizibilite ve altyapı çalışmalarının ardından Millet Caddesi-
Taksim, Kızıltoprak-Bostancı-Tuzla,
Beşiktaş-Maslak, Yenikapı-Başakşehir ve
Şirinevler-Mahmutbey güzergahları belirlendi. 5 güzergahtan ilk
etapta Millet Caddesi-Taksim hattı pilot proje olarak seçildi. Mühendisler
güzergahı Millet Caddesi, Atatürk Bulvarı ve Tarlabaşı Bulvarı olarak üç kısımda
inceleyerek çalışmalarını tamamladı. Çalışmanın ilk ayağı olan Millet
Caddesi'nde Topkapı-Aksaray yönündeki parklanmadan dolayı 3 şerit olan yolun 2
şeride düşmesi nedeniyle araç parkları yasaklanarak İETT ve Özel Halk
otobüslerine tahsisli bir şerit oluşturulacak. Topkapı-Aksaray yönünde Kızılelma
kavşağında trafik sıkışıklığına yol açan otobüs durakları da bu uygulama
sonucunda disiplin altına alınarak caddenin trafik kapasitesi artırılmış olacak.
Aksaray - Topkapı yönünde İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesi önünde oluşan
taksi beklemeleri de otobüs şeridi uygulaması çerçevesinde çözüme ulaştırılacak.
Güzergahın ikinci bölümü olan Atatürk Caddesi'nde yol kesit yetersizliği ve
artere olan giriş-çıkış noktalarının yoğunluğu sebebiyle Aksaray üst geçidinden
Şişhane bölgesine kadar olan kesimde toplu taşıma araçları mevcut trafik ile
birlikte hareket edecek. Parklanmadan dolayı kapasitesinin altında çalışan
Tarlabaşı Bulvarı, otobüs şeridi tahsisi ve Taksim Meydanı Projesi ile
düzenlenerek mevcut sistemin verimli bir şekilde kullanılması sağlanacak.
Yol özel boya ile ayrılacak
7,5 kilometrelik güzergahta otobüs şeritleri, özel boya ile, gerekli görülen
bölümlerde ise hareketli fizikî engelle ayrılacak. İlk etapta İETT otobüslerinin
kullanımına sunulacak olan şeritler gerekli görüldüğü takdirde önceden Emniyet
Müdürlüğü'ne bildirmek sureti ile servisler, minibüsler ve taksilerin de
kullanımına açılabilecek. Proje trafiğin yoğun olduğu saatlerde uygulanacak,
bunun dışında yol diğer araçların kullanımına açılacak.