TCDD'den yapılan açıklamada,
Türkiye'nin en büyük Yüksek Hızlı Tren hattı olan Ankara-İstanbul Yüksek
Hızlı Tren Hattı'nın Eskişehir-İstanbul kesiminin
yapımının devam ettiği hatırlatılarak, söz konusu hattın bazı yerlerde mevcut
demiryolu hattıyla kesiştiği, Köseköy-Gebze kesiminin ise
istimlak zorlukları nedeniyle tamamen mevcut hat üzerine oturduğu, hatta yapılan
çalışmayla tren trafiğinin aynı anda sürdürülmesinin mümkün olmadığı belirtildi.
Yeni hattın mevcut hatla kesiştiği
Köseköy-Gebze kesiminin, Eskişehir-Köseköy etabıyla eş zamanlı olarak
bitirilmesi ve hattın 2013 yılında tamamlanmasının gerektiği ifade edilen
açıklamada, bu projenin aynı zamanda Avrupa Birliği hibe fonlarının da
desteğiyle yapılan en büyük projelerden biri olduğu kaydedildi.
Köseköy-Gebze arasındaki mevcut hattın 1890'da yapıldığı ifade edilen
açıklamada, 122 yıl sonra hattın yeniden yapılarak fiziki ve geometrik
şartlarının YHT işletmeciliğine uygun hale getirileceği belirtildi.
Açıklamada, Yüksek Hızlı Tren hatları üzerinde
hemzemin geçit bulunmadığı hatırlatılarak, bu kesimin YHT işletmeciliğine uygun
hale getirilmesi için mevcut hattın tamamen yenileneceği, hattın ihata altına
alınacağı; Köseköy-Gebze kesiminin tamamıyla YHT işletmeciği standartlarına
uygun hale getirileceği ifade edildi. Hat üzerinde biri aç/kapa olmak üzere 9
tünel, 10 köprü, 122 menfez olmak üzere 141 sanat yapısının bulunduğu
belirtilerek, bu yapıların gerektiğinde tadil edilerek standart hale
getirileceği, 28 yeni menfez ve 1 alt geçit yapılacağı kaydedildi.
Yapım kapsamında yaklaşık 1 milyon 800 bin
metreküp kazı ve 720 bin metreküp dolgu gerçekleştirileceği belirtilen
açıklamada, ''Mevcut yol çift hatlıdır, ancak hatlar aynı platform üzerinde
bulunduğundan hattın birinin açık kalıp diğerinde çalışmanın yürütülmesi, proje
yapım süresi ve maliyetler açısından uygun değildir'' denildi.
Açıklamada, 1 Ocak 2012 Pazar gününden
itibaren, hatta araştırma ve zemin etüdü çalışmaları yapılacağından,
Köseköy-Gebze kesiminde 10.00 ile 15.00 saatleri arasında hattın trafiğe
kapatılacağı ve trenlerin işletilmeyeceği ifade edilerek, bu süreç içerisinde şu
trafik düzenlemelerinin yapıldığı kaydedildi:
''Haydarpaşa-Eskişehir-Haydarpaşa arasında işleyen Eskişehir Ekspresi'nin
seferlerine ara verildi. Haydarpaşa-Ankara-Kars arasında işleyen Doğu
Ekspresi, Ankara-Kars-Ankara arasında işletilecek. Ekspresin,
Haydarpaşa-Ankara-Haydarpaşa seferlerine ara verildi. Haydarpaşa-Eskişehir
arasında işleyen Başkent Ekspresinin Haydarpaşa'dan hareket saati 10.30'dan
08.00'a alındı. Haydarpaşa-Eskişehir arasında işleyen Boğaziçi Treninin
Haydarpaşa'dan hareket saati 13.00'dan 14.00'a alındı. Haydarpaşa-Eskişehir
arasında işleyen Cumhuriyet Ekspresinin Haydarpaşa'dan hareket saati 13.30'dan
14.30'a alındı. Haydarpaşa-Adapazarı-Haydarpaşa arasında işletilen bölgesel
ekspres trenlerinden, Haydarpaşa'dan 08.15, 10.40, 12.40 ve 13.20;
Adapazarı'ndan ise 09.20, 11.20, 12.40 ve 13.40 saatlerinde hareket eden
bölgesel ekspres trenleri çalışmayacak''
Açıklamada, söz konusu güzergahtaki belediyelerle vatandaşların ulaşım
ihtiyacının karşılanmasına yönelik görüşmelerin yapıldığı
belirtildi.