Tasarım Dünyasında Türk İmzası

Başarılarını evrenselleştirme yolunda hızla ilerleyen Türkler'e destek olan Exist Dergisi, son sayısında ünlü tasarımcılara yer verdi. Fedex Türkiye'nin çıkardığı dergi, Türk markalarının başarısını dünyaya duyuracak.

FedEx Türkiye Lisansörü Express Kargo'nun hazırladığı Exist Dergisi ikinci sayısında da ses getirecek. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İstanbul Tekstil Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (İTKİB) desteğiyle çıkarılan dergi, bu sayısında teknoloji kavramını işlerken, değişik sektörlerden tasarımlarıyla dikkat çeken yaratıcı isimlere de yer verdi. ITKIB'in yurtdışı fuarlarında dağıtılan ayrıca Fedex'in yabancı VIP üyelerine de yollanan dergide bu ay, seramik sanatıçı Alev Ebuzziya, İpekyol'un tasarımcısı Hakan Yıldırım, Vitra'nın Calm ve Sense banyo serilerinin yaratıcısı Defne Koz, Türk modasının önde gelen isimlerinden Bahar Korçan ve iç mekan tasarımcısı Zeynep Fadıllıoğlu'na yer veriliyor. Dergide dikkat çeken diğer isimler ise ADesign Fair'da 'En iyi Tasarım Ödülü'nü kazanan Seçkin Pirim, Bella Bicchi markasının yaratıcısı Evrim Timur, endüstri tasarımcıları Mirzak Koç ile İnci Mutlu ve Bishop İstanbul'un sahibi Merce Kitapçı. Dergide ayrıca Beko, Nurus ve Hotiç markaları da yurtdışında elde ettikleri kurumsal başarıları ve yeni hedefleri ile işleniyorlar.

Sosyal sorumluluk

Exist Dergisi'nin, FedEx Türkiye'nin sosyal sorumluluk bilinci ile oluştuğunu açıklayan Exist Yayın Kurulu üyesi Petek Kutlu, yılda 3 defa yayınlanacak dergi için şimdiden olumlu tepki aldıklarını açıkladı. FedEx Türkiye'nin Atatürk Hava Limanı İşletici firması TAV ile yaptığı özel antlaşma ile artık havaalanındaki Millenium CIP VE Prime Plus CIP salonlarında da dağıtılacağını açıklayan Kutlu, şunları söyledi:

'Amacımız Türkiye'nin üretim kalitesini, tasarım gücü ve kabiliyetini, aynı zamanda oluşmaya başlayan markalarıyla dünya pazarlarında hak ettiği yeri almak üzere tanıtımına katkıda bulunmak. Exist Dergisi, FedEx Fashion World adres bankasında bulunan dünyadaki zincir mağazalar ve bu mağazaların satış stratejilerini belirleyen yöneticiler ile, Türk hazır giyim sektöründeki alıcılara ve tüm yaratıcı gruplara gönderiliyor. Türk ihracatçılarının katıldığı yurtdışındaki tüm fuarlarda da ziyaretçilere ücretsiz olarak dağıtılan Exist Dergisi, İngilizce ve Türkçe olarak iki dilde hazırlanıyor.'

ABD'de en iyi satan marka

Tasarımlarını yaptığı Bella Bicchi markası Amerika'nın ünlü mağazalar zinciri Nordstorm'un bu sezon 'En İyi Satan Markası' seçilen Evrim Timur, 12 ülkede Prada ve Jean Paul Gaultier gibi prestijli markalarla eşdeğer üne sahip. Exist'e konuşan Timur, 'Yakaladığımız başarı bizi gururlandırıyor. Bir Türk markasının Amerika'yı sallaması çok heyecan verici' dedi.

HOTİÇ Amerika yolcusu

Yenilikçi unsurlarla rahatlığı birleştiren Hotiç, Amerika'ya açılmayı planlıyor. Hotiç için tasarımlar yapan Selin Haktanır, hedefleri hakkında şöyle konuştu: 'Yenilikçi olmaktan çekinmiyoruz. Türk tüketicisinde artık bir bağımlılık yarattık. Bu başarımızı yakında

Amerika'da gerçekleştirmeyi hedefliyoruz' dedi.

Oryantalizmin zenginliğini iç mekanlara taşıyor

Ev dekorasyonuna Türk-Osmanlı-İslam çizgisindeki anlayışıyla yeni bir soluk getirip, dekorasyonda artık uluslararası bir isim olan Zeynep Fadıllıoğlu da Exist'te yer alan isimlerden. İngiltere'nin ünlü iç mimari ve tekstil üreticisi Andrew Martin tarafından 2002 yılında 500 tasarımcı arasından 'Yılın Tasarımcısı' olarak seçilen Fadıllıoğlu, başarısının sırrını şöyle tanımladı: 'Biz dekor yapmıyoruz, bir yaşam tarzı sunuyoruz. En önemlisi de yarattığımız her mekanda bir ruh sergiliyoruz.'

Banyoda Türk estetiği

Milano ve Amerika'da kurduğu tasarım ofisleri ile yaratıcılığını dünyaya taşıyan Defne Koz, aldığı ödüllerin yanı sıra İtalyan Pirelli, Alessi, FontanaArte, Nissan, Nurus ve Sharp gibi firmalara yaptığı çalışmaları ile de tanınıyor.

Koz, tasarım felsefesinin 'her gün kullanılan günlük objelere hissi bir varlık, kalite eklemek' olduğunu belirtti.

Dünyayı aydınlatacak

Merve Kitapçı'nın sahip olduğu Bishop of İstanbul, Osmanlı esintileri taşıyan renkli aydınlatma tasarımlarıyla başta Uzakdoğu olmak üzere tüm dünyanın ilgisi çekiyor.