DHA'nın haberine göre, Halkalı seferlerinin Marmaray nedeniyle sonlandırılması sonrası kapalı kalan, Marmaray açıldıktan sonra tekrar faaliyete geçen Sirkeci Garı'na bağlı binalar İstanbul Kent Müzesi, İstanbul Demiryolu Müzesi olarak dizayn edilecek. Protokole göre, Sirkeci Garı içinde bulunan binaların müze olarak kullanabilmesi amacıyla yapılacak proje çalışmaları, plan tadilatı, binalara ilişkin onarım, yenileme, restorasyon İBB tarafından yapılacak. İstanbul Demiryolu Müzesi olarak kullanılacak kısım ise TCDD'ye teslim edilecek. Hazırlanan projeler TCDD'nin onayına sunulacak, TCDD'nin onaylamadığı hususlar projelerde revize edilecek.
Sirkeci'den Yenikapı'ya uzanan alan park olacak
TCDD ile İBB arasında imzalanacak protokolün ardından, Tarihi yarımadada, Sirkeci-Yedikule arası demir yolu hattının bulunduğu alan doğa ve sanat parkı olarak tasarlanacak. 8,5 kilometre uzunluğunda oluşturulacak doğa ve sanat parkı içerisinde İBB tarafından raylı toplu taşıma hattı yapılacak. Sirkeci-Yedikule arası demiryolu hattının doğa ve sanat parkına dönüştürülmesi için İBB'nin TCDD'ye ödeyeceği senelik ücret ise 10 bin TL. Protokole göre, İBB, Kazlıçeşme - Sirkeci İstasyonları arasındaki hattın acil durumlarda TCDD tarafından kullanımı ve ana hat trenlerinin Sirkeci Garı'na gelmelerine olanak sağlayacak düzenlemeleri yapacak.
CHP: Üçüncü kişilere devredilebilir
İBB Meclisinde oylanan protokolle ilgili söz alan CHP Meclis üyesi Hüseyin Sağ, Sirkeci ve Haydarpaşa garlarının İBB'ye devrine karşı çıkarak konuyu yargıya taşıyacaklarını söyledi. Sağ, "Tarihi gar, TCDD tarafından kullanılması gerekirken, arkadan dolanıp İBB'ye devredildi. İBB'den Kültür A.Ş'ye, oradan da kendi yandaşlarınıza vereceksiniz. Biz ne kadar serzenişte bulunursak bulunalım, ne kadar yargıya taşırsak taşıyalım sonuç değişmeyecek".
Karar, CHP'lilerin red oylarına rağmen oyçokluğu ile kabul edildi.