Tapu sicil müdürlüklerince daire
dışında yapılacak tapu işlemleri ile bu işlemlerden
alınacak tazminatın memurlar arasında dağıtımına ilişkin
esaslarda değişikliğe gidildi.
Bayındırlık ve İskan Bakanlığının konuya ilişkin yönetmeliği, Resmi
Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Yönetmelik, tapu sicil müdürlüklerince, ilgililerin isteği üzerine, bir
hakkın tesisi, tadili veya terkini gibi tapu işlemlerinin daire dışında
yapılması halinde uyulacak esaslar ve birinci derece devlet memurunun işlemin
yapıldığı bütçe yılında almakta olduğu geçici görev yolluğunun 2/3'ü nispetinde
tahsil edilerek, emaneten mal sandığına yatırılan tazminat miktarının, Hazineye
ayrılan yarısı dışındaki diğer yarısının ilgili tapu memurları arasında dağıtım
usul ve esaslarını düzenliyor.
Yönetmelikte yer alan ''tapu sicil müdürlüğü'' ibareleri de ''tapu
müdürlüğü'' şeklinde değiştirildi.
Personelin alacağı tazminat miktarında da değişiklik yapıldı. Tazminat, daire
dışında yapılan işlemde fiilen hizmetleri geçen ilgili memurlar arasında
unvanlarına göre tespit edilen puan esas alınarak dağıtılacak.
Daire dışında yapılacak tapu işlemi sözleşmeyi gerektiriyor ise tapu
müdürlüğünde işlem yapan memurlardan 2'si, sözleşmeyi gerektirmiyor ise birisi
tapu müdürü tarafından görevlendirilecek. Çok önemli gördüğü işler hariç olmak
üzere tapu müdürünün daire dışına gitmesi gerekli olmayacak.
Bu arada, Bayındırlık ve İskan Bakanlığının, 31 Ekim 2003 tarihli ve 25275
sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Sicil
Amirleri Yönetmeliği de yürürlükten kaldırıldı.