Firmanın kendi ar-ge ekibinin İngiltere merkezli bir mimarlık ve tasarım ofisiyle ortak çalışarak hayata geçirdiği tasarımlar, Kayseri Organize Sanayi Bölgesi'ndeki entegre fabrikada ürüne dönüşüyor. Sanova, Türk ofis mobilya sektöründe üretimi gerçekleşmeyen fonksiyonel ofis koltukları segmentinde, ofislerde maksimum verimliliği, konforu ve iş hayatını kolaylaştırmayı hedefleyen detay çözümleriyle insan sağlığına ve çevreye duyarlı uzun ömürlü ürünler üretmekte olan Türkiye’de ilk ve tek marka olma iddiasını taşıyor. 'Yüzde 100 yerli üretim' Sanova ürünleri, bu segmentteki ortalama 30 milyon dolar civarındaki ithalatın da önüne geçerek, dış ticaret açığına pozitif katkı sağlamayı hedefliyor.
"Hem iş dünyasının beden sağlığını koruyoruz, hem de verimli ortamlarda çalışmalarını sağlıyoruz"
yapi.com.tr'nin sorularını yanıtlayan Flekssit Dış Ticaret Müdürü Musa Kızılöz, özellikle bilişim ve bankacılık sektörünün gelişmesiyle birlikte ofislerin günün büyük bölümünün geçirildiği mekanlar haline geldiğine dikkat çekerek, bu nedenle ergonomi ve ekoloji kavramlarının ofisler için vazgeçilmez unsurların başında geldiğini söylüyor ve ekliyor: "Biz, üretmiş olduğumuz ergonomik ve estetik ürünlerle, hitap ettiğimiz iş dünyasının hem beden sağlığını korumalarını, hem de kolektif bir şekilde verimli ortamlarda çalışmalarını sağlamaktayız". Estetik, ergonomi ve işlevselliğin ön planda tutulduğu, çevreci materyallerin kullanıldığı ürünlerinin, kişiye özel kullanım kolaylıklarıyla öne çıktığına işaret eden Kızılöz, Sanova çok fonksiyonlu ofis koltuklarını cazip kılan diğer özelliklerini de şöyle sıralıyor:
Koltuk ayakları için özel makine parkuru oluşturuldu"Farklı boy ve vücut yapısındaki her insanın rahatlıkla kullanabileceği Sanova Koltukları, uzun süreli kullanımlardan kaynaklanan sırt ve bel ağrılarının oluşmasını minimize eder; tüm vücut hareketlerine ve ölçülerine uyum sağlayarak, performansı artırır. Şık tasarımının yanısıra zengin bir renk seçeneği ve konforu sunar".
Yeni fabrika yatırımının 2014'te tamamlanması planlanıyor
Firmanın üretim birimleri, yaklaşık 50 bin 280 metrekare alana yayılıyor ve ahşap, metal, plastik ve koltuk bölümleri olmak üzere 4 farklı tesisten oluşuyor. Tesislerin bitmiş ürün kapasitesi ise koltuk, çalışma grupları ve metal ürünlerden oluşan günlük bin 400 parçaya karşılık geliyor. "1980 yılından bu zamana kadar uzanan tecrübe ile değişen teknolojiyi ve talepleri göz önünde bulundurarak, son teknoloji CNC makinelerle üretimimizi sürdürmekteyiz" diyen Kızılöz, teknolojiye ve insana yatırım yaptıklarını özellikle vurguluyor.
"Aynı zamanda bilişim alanında da ciddi yatırımlar yapıyoruz. Örneğin bütün departmanlarda kullandığımız Microsoft Dynamics AX programı, bize, doğru ve zamanında veri akışını sağlıyor. Bu da sunduğumuz kalite ve hizmette önemli rol oynuyor. Öte taraftan Kayseri Mimarsinan OSB’deki 48 bin metrekare kapalı alan üzerindeki yeni fabrika sahamızın inşaatına başladık. Projenin 2014 yılında tamamlanmasını ve yaklaşık 350 kişinin istihdam edilmesini hedefliyoruz.
"Çevre dostu ham madde kullanımına özen gösteriyoruz"
Kızılöz, hammadde konusunda ise olabildiğince geri dönüştürülebilir, çevre dostu ve yerli malzemeleri tercih ettiklerini anlatıyor:
"Ar-ge birimimiz, değişen talepler doğrultusunda, çevreci ve kaliteli malzemeleri belirliyor; gerekli kriterleri taşıyor ise, yerli ürünleri tercih ediyoruz. Oluşan atıkları minimize etmek için, doğal kaynak üretimini rasyonel olarak kullanmaktayız. Tüm üretim aşamalarında geri dönüşümlü ve çevre ile dost ham maddeler kullanımına özen gösteriyoruz. Örneğin; mobilyada kullanılan yonga levhalarımız E1 kalitesinde olup yanmaya, ezilmeye, çizilmeye ve suya dayanıklıdır. Ahşap boyalarımız su bazlıdır, insan sağlığı için güvenilirdir. Metal boyalarda ise elektrostatik toz boya kullanılmakta olup, kanserojen madde içermez. Kumaşlarımız, çevreci zihniyetle tasarlanmıştır ve ağır metaller içermez; çevre dönüşümü yüzde 100'dür. Kullandığımız plastik ham maddelerimiz ise, termoplastik özellikte olup; geri dönüşümü ve yeniden kullanımı mümkündür".
Üretimin yüzde 30'u 40 farklı ülkeye ihraç ediliyor
Ürünlerinin yaklaşık yüzde 30'unu 40 farklı ülkeye ihraç eden firma, bu ülkelerin sosyolojik ve toplumsal özelliklerine göre renk, model, ebat gibi tasarımsal farklılıklara gidebiliyor. Batıya yapılan ihracatlarda, açık ofis sitemleri ve modern ürünler öne çıkarken; Doğu bölgelerinde ise bireysel kullanıcıya uygun ve rustik modeller tercih ediliyor.