Taksim yayalaştırma projesi kapsamında inşa edilen araç tünellerinin inşasından sonra artan su baskınları, önceki gün metronun araç tüneliyle bağlantı noktasında gerçekleşti. Tavandan bir şelale gibi akan suyu önleyemeyen İBB, çareyi tavana bir branda gererek suyu duvar hizasından su giderine akıtmakta buldu.
Su baskınlarını yorumlayan İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe, herhangi bir inşaat projelendirilirken yağmur ve kar gibi faktörlerin hesaplanması ve bunlara karşı önlemler geliştirilmesi gerektiğini söylerken “Doğru mühendislik teknikleri kullanılsaydı herhangi bir su baskını olmazdı” dedi. Mühendislik teknikleri açısından aslolanın yapıya suyun girişinin engellenmesi olduğunu vurgulayan Gökçe, “Eğer bu inşaatta kullanılan beton geçirimli bir betonsa, betonun içindeki çelik su akıntıları nedeniyle zaman içinde paslanır ve güç kaybeder. Bu da yapıya zarar verir. Eğer geçirimsiz bir betonsa yapıya fazla zarar vermez” ifadelerini kullandı.
Birgün Gazetesi'nden Onur Erem',in haberine göre, Gökçe, inşaat yapılırken o yapıyı kullanacak kişilerin rahatlığının ve refahının gözetilmesi gerektiğini fakat Taksim’deki baskınların insanların ıslanmadan metroyu kullanmasını engellediğine dikkat çekerek, “Mühendislik ilkelerine uymadan ‘İş bir an önce bitsin de ben de beton dökeyim anlayışı bir mühendislik anlayışı, bir kent yönetimi anlayışı olamaz” dedi.