240 gün sürecek projenin ilk etabı olan Harbiye-Tarlabaşı dalış tüneli için Divan Oteli’nin önünde iş makineleri kazıya başladı. Meydana çıkan ana yollardan birisi olan Cumhuriyet Caddesi trafiğe kapatıldı, toplu taşıma hatlarının güzergâhları değiştirildi.
Taksim’i yayalaştırma adı altında yapılanlar Taksim Meydanı etrafına dalış tünelleri ve istinat duvarları, Gezi Parkı’na Topçu Kışlası’nın ihyası olarak yapılacak alışveriş merkezi projesi. İşin aslı ise, Taksim'i beton bir zeminle kaplayıp otobana dönüştürmek, tek yeşil alan olan Gezi Parkı’nın asırlık ağaçlarını yok etmek. Proje sonunda Taksim, kimliksiz ve insansız, betondan bir meydana dönüşecek.
Taksim gibi yayaların en fazla kullandığı bir mekânda araç trafiğini azaltmak yerine, trafiğin bu alana yönelmesini teşvik edecek araç alt geçişleri inşa etmek, sorunu çözmek yerine daha da fazla büyütecek. Çünkü İstanbul’da bir yere yol yapmak, trafiği oraya çağırmak anlamına geliyor.
Kent merkezinde trafiği rahatlatmak amacıyla yolları yer altına almak, 2012 yılı meydan projelerinde komik bir çözüm olarak görülüyor. Kent merkezlerinin yayalar için, yaya öncelikli olarak planlanması gerekirken, yayaları binalar ve uçurumlar arasına sıkıştıracak tünel girişleri kabul edilebilir değil. Bu denli büyük yer altı tünelleri ancak trafiğin çok hızlı aktığı kent çeperlerinde yapılıyor.