Taksim-Kabataş Arası Artık Sadece “110 Saniye”



İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 1 Temmuz’da metro, otobüs ve deniz ulaşımında başlayacak “entegrasyan”u Kabataş’ta başlattı. Taksim-4. Levent Metro Hattı’nı Kabataş’ta deniz ve raylı sistemle bağlayan Taksim-Kabataş Füniküler Sistemi, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın da katıldığı bir törenle hizmete açıldı. Kabataş İDO İskelesi önünde yapılan açılış törenine İstanbul Valisi Muammer Güler, AK Parti İstanbul İl Başkanı Mehmet Müezzinoğlu, bazı ilçe ve belde belediye başkanları, Büyükşehir bürokratları ve vatandaşlar da katıldı.

İstiklal Caddesi ile Karaköy arasında 131 yıl önce hizmete giren Tarihi Tünel’in ardından, İstanbul’daki ve Türkiye’deki ikinci füniküler sistem olan Taksim-Kabataş Füniküler Sistemi, Taksim ile Kabataş arasını sadece 110 saniyeye indirdi. Taksim ve Kabataş olmak üzere iki istasyondan oluşan sistemde, karşılıklı olarak halatlarla hareket eden 375 kişi kapasiteli çift vagonlu iki araç yer alıyor. Sistemin hizmete girmesiyle, 544 metrelik tünelde 3 dakika sıklıkla saatte tek yönde 7 bin 500 kişi taşınmaya başlandı. Taksim-Kabataş arasını sadece 1 dakika 50 saniyede katedecek olan füniküler sistem, Büyükşehir Belediyesi’ne 50 milyon YTL’ye maloldu.

Temeli 2003 yılında atılan Füniküler Sistemi’nin hizmete alınmasıyla, İstanbul Metrosu’nu (Taksim-4. Levent Metrosu) kullanan yolcular istasyon dışına çıkmadan füniküler sisteme aktarma yapabiliyorlar. Ayrıca deniz yolu veya tramvay ile Kabataş’a gelen yolcular, buradan Taksim’e, Taksim’den metro ağı ile Ayazağa veya Otogar ile Atatürk Havalimanı istikametine ulaşabiliyorlar.

Yüzde 22 eğimle inşa edilen Taksim-Kabataş Füniküler Sistemi, bu kadar yüksek bir eğimde çalışabilecek en güvenli, yatırım ve bakım açısından en ekonomik sistem olma özelliğini taşıyor. Yapı Merkezi-Garaventa Konsorsiyumu tarafından inşa edilen sistem için 87 bin 300 metreküp tünel kazısı yapıldı, 25 bin 400 metreküp beton ile 34 bin metrekare püskürtme beton döküldü, 4 bin 740 ton demir kullanıldı, 4 bin 550 metre 100 santimetrelik fore kazık çakıldı ve 26 bin 590 metrekare su yalıtımı yapıldı.