Strateji MORI, GfK'ye Satıldı

Türkiye'de halen ProCon GfK adlı şirketi ile faaliyet gösteren dünyanın 6. ve Avrupa'nın 4. büyük araştırma grubu GfK, Strateji MORI'yi satın aldı. Stratejik pazarlama araştırmaları alanında öncü çalışmaları ile tanınan Strateji MORI bundan böyle faaliyetlerini Strateji GfK adı altında sürdürecek.
3 Kasım genel seçimlerine yönelik kamuoyu yoklamaları ile sıkça gündeme gelen araştırma sektöründe hareketli günler yaşanıyor. 51 ülkede faaliyet gösteren ve dünyanın 6. büyük araştırma grubu olan GfK, Türkiye'deki yapılanmasını değiştirerek yeni bir adım attı. Halen ProCon GfK adlı şirketi ile "ad hoc" olarak adlandırılan proje bazlı pazarlama araştırmaları ve dayanıklı tüketim panelleri alanındaki önde gelen şirketlerden birisi olan GfK, stratejik araştırmalar alanındaki çalışmalarıyla tanınan Strateji MORI'yi satın alarak kalite, zaman ve maliyet üçgeninde müşterilerine daha iyi hizmet sunmayı hedefliyor. Bu satın alma ile birlikte, İngiliz araştırma şirketi MORI Türkiye pazarından çekilirken, GfK Türkiye sektör lideri konumuna geliyor. GfK Türkiye geçtiğimiz yılda, IBS Pazar Araştırmaları şirketini satın alıp, Procon GfK bünyesine dahil etmişti.


"Şimdi veri ile konuşma zamanı"


ProCon GfK'nın Türk yönetici ve kurucu ortakları Ali Levent Orhun ve Elçin Üner tarafından konuya ilişkin olarak yapılan ortak açıklamada sözkonusu satın almanın bir birleşme anlamına gelmediğinin altı çizilerek, GfK Türkiye olarak oluşturdukları yeni grup bünyesinde ProCon GfK'nın ve Strateji GfK'nın birbirinden bağımsız olarak faaliyetlerini sürdüreceklerini, ancak "hizmetin altyapısına dönük veri toplama, işleme ve analiz kaynaklarının optimum kullanımıyla müşterilerine çok daha hızlı, erişilebilir maliyet yapısında, kaliteli bilgi sunum hizmetleri götüreceklerini" belirttiler.

Ortak açıklamada ayrıca şu görüşlere yer verildi:

"Şimdi veri ile konuşma zamanı. İster özel sektör, ister kamu kuruluşu olsun, yöneticilerin yönetim ve pazarlama kararları verirken, günümüz koşullarında, sağlam, çok yönlü kalitatif/kantitatif veri ve enformasyon içeren araştırma bilgisine sahip olmaları bir zorunluluktur. Bu bakımdan biz, GfK Türkiye olarak, ana stratejimizi, araştırma hizmetlerinde en yüksek know-how' u en kolay erişilebilir maliyetlerle müşterilerimize sunmak olarak tanımlıyoruz. 15 yıldır, know-how geliştirme, çözüm sunma kalitesiyle tanınan, ilaç, finans, telekom sektörlerinde yoğunlaşan, kurumsal iletişim ve toplumsal araştırmalar alanında uzmanlaşan Strateji|MORI'nin bünyemize katılması bu strateji çerçevesinde atılmış bir adımdır.

Yeni yapılanma içerisinde Strateji MORI, Strateji GfK ismini alırken, mevcut şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Selim Oktar yeni yapı içerisinde Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev alacak. Geliştirilmiş sağlam know-how'un devamlılığını sağlama, inovasyon ve iş geliştirme konularında görev alacak. Bunun yanısıra kendisinin geliştirmiş olduğu bilgi yönetim danışmanlığı projesini (Knextep ) de devam ettirecek."