Spesifik Projelerin Cephe Firması; Pimeks Group



Pimeks Group, üretime başladığı 1992 yılından bu yana, kurduğu şirketler ve bu şirketlerin gösterdiği başarılar sayesinde Alüminyum ve PVC konusunda sektörün önde gelen cephe firmalarından biri oldu. Uzunca bir süredir Ankara fuarlarına katılmayı tercih etmeyen ve bu yıl tekrar Yapı 2008 Ankara Fuarı’nda boy gösteren Pimeks Group, Yapı-Endüstri Merkezi tarafından düzenlenen “Amacına En Uygun Düzenlenmiş Stand” yarışmasında üçüncü olan standıyla göz doldurdu.

Yapı Ankara 2008 Fuarı’nda Pimeks Group Genel Koordinatörü Aysu Yavuz ile Pimeks ve ürünleri hakkında konuştuk.

Pimeks Group’u tanıtabilir misiniz?

Pimeks Group’un ilk halkası, 1992 yılında Pimeks Plastik Doğrama Sistemleri ile iş hayatına başladı. Arkasından cam tuğla malzemesini inşaat sektörüne kazandırmada ciddi rolü olan Pimeks Yapı Malzemeleri kuruldu. 1997 yılı itibariyle ise Pimeks Alüminyum faaliyete geçti. 1999’dan itibaren Avrupa’nın en büyük sistem markası olan Schüco’nun üretici partneri olarak çalışmaktayız. Schüco markasını ve kalitesini en iyi şekilde temsil ettiğimizi düşünüyoruz. Ciddi cirolarla çalıştığımız Schüco’dan satış ve uygulama konusunda her yıl başarılı dereceler alıyoruz.

300 civarında personel istihdam ediyoruz. Mimar, mühendis ve inşaat teknikerlerden oluşan 42 kişilik bir teknik kadromuz var. Eğitime önem veren bir firmayız ve Avrupa standartlarında iş ve hizmet sunuyoruz.

Yaptığımız projeler, daha çok nitelikli ve prestij projeler. Zaten her işi alma hırsımız hiçbir zaman olmadı.  Çoğu zaman spesifik işlere imza atıyoruz. Yaptığımız projeler arasında; alışveriş merkezleri, iş merkezleri, oteller, havaalanları ve konut projeleri sayılabilir.

Ankara merkezli bir firmayız. Fabrikamız faaliyete geçen yeni binalarımız ile birlikte toplam 12.000 m2 kapalı alanda hizmet veriyor. Gerek yurt içi gerekse yurt dışı şantiyelerimize sevkiyatları,  fabrikamızdan uluslararası standartlarda bitmiş ürün olarak göndermeyi tercih ediyoruz. Şu anda sahip olduğumuz makine parkı ve teknoloji sayesinde en iyi kalitenin ancak bu şekilde sağlanabileceğine inanıyoruz. Türkiye’nin yanı sıra Gürcistan ve Bulgaristan’da şirketimiz ve farklı ülkelerde irtibat noktalarımız bulunmakta.

Öne çıkan ürünleriniz neler?

Hem alüminyum hem de  PVC’ de Schüco markasını uyguluyoruz. Aslında, projenin ihtiyaçlarına uygun seçtiğimiz her sistem öne çıkarılması gereken ürün niteliğinde, ancak spesifik olarak birkaç ürün belirtmek gerekirse, alüminyumda; skylight, kış bahçesi ve panel cephe sistemlerini, PVC’de ise dışı alüminyum kaplı Schüco PVC’den bahsedebiliriz. 

Örneğin, Skylight projeleri, bizim Antalya’da marka olmamızın en büyük nedeni olmuştur. Çünkü 2000 yılından beri iş yaptığımız Antalya pazarında en büyük sıkıntı yaşatan alanlar olarak gözlemlediğimiz çatı ışıklıkları, birçok otel projesinin artık sorun yaşamamak adına firmamıza verilmesini sağlamıştır. Elimde istatistiki bir bilgi yok, ama Türkiye genelinde en fazla skylight işini yapmış firmalardan biri olduğumuzu tahmin ediyorum. Bunun yanı sıra panel cepheler çok revaçta. Panel cephelerde, cephe modülleri cam dahil olarak fabrika ortamında tamamen bitirilmekte ve bu şekilde şantiyeye sevk edilip, çok hızlı bir şekilde montajı yapılabilmektedir. Panel cephelerin özellikle iklimsel koşulların montajı zorlu hale getirdiği bölgelerdeki projeler ile gökdelenler için son derece doğru bir seçim olduğu söylenebilir.

Schüco’nun dışı alüminyum kaplı içi istenilen renkte veya ahşap görümlü yapılabilen PVC profilleri yüksek performans değerleri ile özellikle rezidans projelerinin vazgeçilmez bir ürünü haline gelmiş olup, konut sektöründeki kalite çıtasını yükselttiği bir gerçektir.


Bir diğer öne çıkan ürün grubumuz; güneş kırıcılar. Avrupa’nın en büyük güneş kırıcı firması olan  Warema markasının Türkiye Temsilcisiyiz. Warema alüminyum ve tekstil esaslı olmak üzere çok çeşitli ve projeleri zenginleştirecek dekoratif özelliğe sahip güneş kırıcı sistemlerine sahip. Bunların ülkemizde önemsenmesi ve kullanım hacminin artması gereken ürünler olduğunu düşünüyoruz. Zira, Avrupa’nın pek çok yerinde ülkemizdeki kadar güneş olmamasına rağmen hemen hemen tüm projelerde cephe ve doğramalarda güneş kırıcıları görüyorsunuz. Özellikle küresel ısınma ve iklim değişikliği ile birlikte enerji tasarrufunun çok daha önem kazandığı bu dönemde, bu tip ürünlerin değeri bir kez daha anlaşılıyor. Sonuç olarak binaları dıştan korumaya kararlı olarak tanıtım ve uygulama faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.

Krizin adını her geçen gün daha sık duyduğumuz şu günlerde 2009 yılı için öngörüleriniz nelerdir?

Dünya genelinde sıkıntılı günler yaşanıyor. Türkiye’nin yaşayacağı krizin 2001’de ki gibi bir ekonomik deprem olacağını düşünmüyorum. Bununla birlikte güçlü bir sermaye yapımız olmadığı için etkilenmememiz mümkün gözükmüyor. Burada bir takım acil tedbirler ile 2009’a hazırlıklı girilmesi çok önemli.

Sektördeki daralma elbette herkes gibi bizleri de olumsuz etkileyecektir. Burada belki en büyük avantajımız yurt dışında iş yapıyor olmamız. Şu anda Gürcistan, Rusya, Azerbaycan ve Cezayir’de devam eden ve Libya’da yeni başlayan projelerimiz var.

Kriz sürecinde firmalara tavsiyem ise vizyonlarını biraz daha yurtdışına çevirmeleri. Eğer Türk firmaları yurtdışında tercih edilir firmalar haline gelirse, hem krizde küçülmek zorunda kalmaz hem de Türkiye’nin ihracat hacmine büyük katkı sağlarlar.