"Tutmadı, kapanacak, hastane olacak" söylentileriyle gündemden düşmeyen
sosyetik alışveriş merkezi City's Nişantaşı, ismi sır gibi
saklanan yabancı ortağıyla birlikte Türkiye'nin en büyük "outlet
kasabası"nı kurmaya hazırlanıyor. Gülaylar Grup'un 1.5
yıl önce 150 milyon dolar yatırımla açtığı City's'in yüzde 49'luk hissesi,
geçtiğimiz günlerde yabancı bir gayrimenkul yatırım fonuna satıldı. Yatırım için
araziyi saptayan ve altyapı planlarını hazırlayan taraflar, gelecek yıl temel
atmayı hedefliyor. Projede, yerli-yabancı, lüks ya da orta segmentte çok sayıda
markanın outlet mağazası yer alacak.
Alışveriş merkezine yönelik ortaklık anlaşmasının yapıldığını, hukuki açıdan
bazı işlemlerin halen sürdüğünü belirten City's Nişantaşı Genel Müdürü
Kazım Çizmeci, gerek ortaklık gerekse yeni yatırımlara ilişkin
ayrıntıların bir-iki ay içinde açıklanacağını söyledi. Söz konusu gelişmelerin
City's'in "kapanacak, hastane olacak" söylentilerine yanıt niteliği taşıdığına
da dikkat çeken Çizmeci, "City's, alışveriş merkezi olarak yoluna devam edecek"
diye konuştu.
Yeni markalarla hareket sağlandı
Gülaylar Grup'un Şişli Terakki Vakfı'ndan 33 yıllığına kiraladığı arazide
inşa ettiği City's Nişantaşı, 150 milyon dolar yatırımla geçen
yıl ocak ayında kapılarını açmıştı. Halen 126 mağazanın faal olduğu merkez,
yüzde 85 doluluk oranına sahip durumda. Müşteri talepleri doğrultusunda
tüketimde canlılık yaratmak için son dönemde yeni perakende markalarıyla da
anlaşma imzalayan alışveriş merkezinde, Macro Center, Burger King gibi gıdaya
yönelik market zinciri ve restoranlar da açıldı. Yine hazırgiyimde dünyaca ünlü
markalardan İspanyol Mango'nun da bu ay mağaza açacağı City's'de, yakında
yabancı elektronik mağaza zinciri ve iki hazırgiyim markası da büyük
metrekarelerde mağaza açmaya hazırlanıyor.
Alışveriş merkezinde yaşanan son gelişmeleri değerlendiren Kazım Çizmeci,
açık hava alışveriş semti olan Nişantaşı'na alternatif markalarla farklılık
getirdiklerini ifade etti. City's için dönem dönem gündeme gelen "ölü yatırım"
söylentilerinin doğru olmadığını ifade eden Çizmeci, "City's'in hastane olacağı
söylentileri doğru değil, yoluna alışveriş merkezi olarak devam edecek. Yapılan
ortaklık anlaşmasının yanında, Macro Center, Mango, Burger King gibi alanlarında
dev olan ve yatırım öncesi fizibiliteye büyük önem veren markaların da City's'de
mağaza açacak olması bu gerçeği kanıtlıyor. Üstelik bu markaların Nişantaşı'nda
da birer mağaza ya da şubeleri bulunuyor. Ayrıca City's'de yer alan DKNY,
D&G gibi hazırgiyim markalarının yüzde 90'ı Nişantaşı'nda yok. Nişantaşı'nda
mağazaların tavan yükseklikleri ve giriş-çıkış yapıları dikkate alındığında
semte konfor getirdiğimiz de ortada" şeklinde
konuştu.
Kiralar 110'dan 75 Euroya
indi
Krize markalarla kira ücretleri konusunda sorun yaşayan City's, Temmuz-Kasım
2008 arasında reklam ve halkla ilişkiler karşılığı yüzde 25 kira indirimi
sağladı. Tüketimde daralmanın devamı nedeniyle 1 Aralık 2008'ten itibaren 1
Eylül 2009'a kadar geçerli olmak üzere kira indirimi süresini uzatan City's
yönetimi, oranı da yüzde 30'a çıkardı. İndirim görüşmelerinden önce metrekare
kirası ortalama 110 euro olan City's'de, şu anda kiralar 75 euroya gerilemiş
durumda.
Outlet kasabasının en ünlüsü New
York'ta
Gülaylar ve ortağının kuracağı outlet kasabasının dünyadaki en önemli
örneklerinden biri Woodbury Common Premium Outlets. NewYork'ta
yer alan, Manhattan'a karayolu ile bir saatlik mesafede bulunan kasabanın içinde
Adidas, Burberry, Calvin Klein, Armani, Gucci, Versace ve Gap gibi 220'yi aşkın
markanın outlet mağazası bulunuyor. Kasabaya, NewYork'tan her gün otobüs
seferleri de düzenleniyor.