Türkiye’de bir yıldır beyaz eşya ürünleri satan Slovenya merkezli Gorenje, Türkiye’de yatırım yapmak için fırsatlara bakıyor. Gorenje İstanbul Dayanıklı Tüketim Malları Genel Müdür Yardımcısı Doğa Yarman, Gorenje’nin beyaz eşya ve ankastre cihazların yanı sıra küçük ev aletleri, elektronik, mobilya, seramik, enerji gibi birçok farklı alanda faaliyet gösterdiğini belirtti. Yarman, firmanın üretim ağırlığının Slovenya’da olduğunu, ev aletlerinde 4 milyon parça üretimin yaklaşık 3 milyonunun Slovenya’da gerçekleştiğini anlattı.
‘Şirket satın alabiliriz’
Yarman şirketin organik büyümenin yanı sıra satın almalarla da büyüdüğünü belirterek şöyle devam etti: “Gorenje, burada yatırım yapmayı düşünüyor. Bu öncelikle satın alma yoluyla da düşünülebilir, sıfırdan fabrika yapma operasyonu olarak da düşünülebilir.”
Türkiye’ye 2007 başında girdiklerini anlatan Yarman, ürünlerin 2007 yılının
temmuz ayından itibaren satılmaya başlandığını, dolayısıyla emekleme aşamasında
olduklarını söyledi.
Şu anda ağırlıklı bayiler kanalıyla satış yaptıklarını
kaydeden Yarman, sadece Gorenje satan beşinci mağazayı açmak üzere olduklarını,
MediaMarkt ve Darty’de yer aldıklarını, iki zincir mağazaya daha girmek üzere
olduklarını ifade etti.