Hürriyet'in haberine göre, karayolları 2. Bölge Müdürlüğü yetkilileri ise alanların Orman ve Su İşleri Bakanlığı sorumluluğunda olduğunu, uygun olmayan alanlara döküm varsa durdurulacağını söyledi. Buna karşın döküm devam etti. İzmir 1 Tabiat Varlıkların Koruma Bölge Komisyonu, Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü’nün Ekim 2013, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın Kasım 2013 tarihinde gönderdiği görüş yazıları doğrultusunda Aralık 2013’te yaptığı toplantıda hafriyat sahasının tahsisiyle ilgili kararını aldı. Komisyon, İzmir-Manisa Karayolu’nun altyapı yatırımı olması ve saha tahsisinin söz konusu projenin ayrılmaz parçası olması gerekçeleriyle tahsisi oybirliğiyle uygun buldu.