Şişecam'ın 2015 Yılı Cirosu 7,4 Milyar TL



Şişecam Topluluğu 2015 yılında yaklaşık 7,4 milyar TL satış geliri elde etti. Topluluğun 2015 yılında yurt içi ve yurt dışındaki kuruluşlarında toplam 4,2 milyon ton cam, 2,2 milyon ton soda ve 3,6 milyon ton endüstriyel hammadde üretimi gerçekleştirildi.

Şişecam Topluluğu Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Prof. Dr. Ahmet Kırman, 2015 yılı finansal sonuçlarına ilişkin olarak yaptığı açıklamada, şunları kaydetti: “2015 yılı sonu itibarıyla konsolide net satışlarımız 7,4 milyar TL’yi aştı. Konsolide satışlar içindeki Türkiye’den yapılan ihracat ile yurt dışı üretimden satışların toplamını ifade eden uluslararası satışların payı ise yüzde 51 oldu. Geçtiğimiz yıl kademeli olarak devreye alınan üretim tesislerinde yükselen kapasite kullanım oranlarının da olumlu etkisiyle 2015 yılı sonunda konsolide EBITDA hacmimiz 1,7 milyar TL seviyesini aştı. 2015 yılının büyük bir kısmında hem ülkemizde hem de yakın coğrafyalarda yaşanan siyasi ve ekonomik belirsizliklerin önemli ölçüde etken olduğu bir dönemde, özellikle sürdürmekte olduğumuz üretim noktalarımızın coğrafi dağılımını optimize etme, maliyetlerimizi etkin bir şekilde yönetme ve sürdürülebilir operasyonel mükemmellik odaklı çalışmalarımız üzerinde yoğunlaşılmış, bu anlamda dünya ve faaliyet coğrafyasındaki olumsuzlukların etkisinin en aza indirilmesi hedeflenmiştir. Öngörülebilir gelecekte de yakın coğrafyamızdaki siyasi belirsizliklerin ve hem ülkemiz hem de faaliyette bulunduğumuz coğrafyalardaki ekonomik belirsizliklerin devam etme ihtimalinin bulunduğu düşünüldüğünde, bahsettiğimiz tüm bu yaklaşımlarımız, önümüzdeki dönemlerde de faaliyetlerimizin ana odaklarından olmaya devam edecektir.”

Topluluk olarak 2015 yılında 1,1 milyar TL düzeyinde yatırım harcaması gerçekleştirdiklerini ve yaklaşık 1,3 milyar ABD Doları seviyesinde de uluslararası satış yaptıklarını ifade eden Prof. Dr. Ahmet Kırman, şöyle devam etti: “Mali yapımızı Topluluğun istikrarlı büyüme çizgisindeki devamlılığı koruyacak, önümüzdeki yıllarda büyümemizi destekleyecek şekilde daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz. Üretim noktalarımızın optimizasyonuna yönelik çalışmalarımızın hızını arttırarak sürdürürken, maliyetlerimizi de, başta artan otomasyon kullanımı olmak üzere tüm etkin yöntemleri kullanarak optimize etmeye devam edeceğiz. Sürdürülebilir karlı büyüme ve operasyonel mükemmellik hedeflerimiz doğrultusunda izlenecek politikalara ilişkin değerlendirmeleri, küresel ekonominin ve faaliyette bulunduğumuz coğrafyaların içinde bulunduğu koşulları da dikkate alarak sürekli yapıyoruz.”

Reklam Goruntulenme Bolumu