"Silindirle Sıkıştırılmış Beton ile Masraf Azalacak"



Asfalt ve geleneksel beton yollara oranla maliyet tasarrufu sağlayan, buna karşılık dayanıklılık açısından çok daha güçlü olan Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yollar’ın gelecekte tüm Türkiye’de yaygınlaşması öngörülüyor.

Çimento Sektörü Hazır Beton Meslektaşları Toplantısı, Betonsa’nın ev sahipliğinde Samsun’da yapılan ve Samsun Büyükşehir Belediyesi ve Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği temsilcilerinin yer aldığı toplantının gündeminde, giderek önemini artıran beton yollar konusu ön plana çıktı.

Samsun’da 700 kilometreye yakın Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yol yapılacak

Betonsa ve Samsun Belediyesi’nin iş birliğiyle Samsun’da hayata geçen Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yolların önemini vurgulayan Samsun Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Mustafa Yurt, “Kent yerleşkesinin amfi tiyatroyu andırması sebebiyle asfalt yollar yağmur ve selden etkilenerek oldukça zarar görüyordu. 5-6 yıldır beton yolların yapımıyla ilgili çalışmalar yürütüyoruz. Bugüne kadar Samsun’da yirmiye yakın köy yolunu bu metotla düzelttik. Köy yollarının dar olması sebebiyle yapım esnasında yollar kapanmadan çözüm sunduk. Önümüzdeki 3 yılda 1.200 kilometre yolun betona dönüştürülmesini hedefliyoruz. Bu da 1,5 milyon metreküp beton anlamına geliyor. Tamamının yerli malı ve döviz girdisi olmadan yapılacak yolların yüzde 60’ının Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yol olmasını planlıyoruz” dedi.

Reklam Goruntulenme Bolumu