Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı'nın, Seyitnizam-Zeytinburnu arasındaki 2 kilometrelik hat ulaşımın rahatlaması için yer altına alınacak.
292 milyon 500 bin TL'ye mal olması planlanan projeyle Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı'nın kara yolu trafiğiyle karma olarak kullandığı Zeytinburnu bölgesinde bulunan 2 istasyon ve ray hattı yer altına alınacak.
Yolun hem raylı hem de lastik tekerlekli araçlar tarafından kullanılması ve yeterli kadar geniş olmaması nedeniyle yaşanan trafik sorununun çözülmesi için yer altına alınacak olan hat Mithatpaşa İstasyonu'ndan önce yer altına girecek. Akşemsettin'de de yer altından geçecek raylı sistem, Merkez Efendi İstasyonu'ndan yer üstüne çıkacak.
Emlak Kulisi'nde yer alan habere göre; ana hat tüneli ve istasyon inşaatları tamamlanıncaya kadar mevcut hat hizmet verecek. Çalışmalar bittiğinde yer altındaki yeni hatta geçiş işlemi kesintisiz sağlanacak.
T1 Tramvay hattı Bağcılar, Zeytinburnu, Fatih ve Beşiktaş gibi İstanbul nüfusunun ve gün içi haraketliliğin çok yoğun olduğu bir lokasyonda hizmet veriyor. İstanbul dışındaki diğer tramvay hatlarına göre oldukça yüksek yolculuk talebini karşılayan tramvay hattı, 2005 yılında Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) tarafından yüksek yolcu talebini karşılama alanında "En İyi Uygulama" ödülüne sahip oldu.
Hattın ilk bölümü olan Aksaray-Beyazıt arası 1992 yılında hizmete açıldı. Hat, aynı yıl iki yönde de uzatılarak Topkapı ve Sirkeci arasında hizmet vermeye başladı. İşletmeye paralel olarak devam eden inşaat çalışmaları sonucunda, hat 1994'te Zeytinburnu'na, 1996'da ise Eminönü'ne uzatıldı.