Alanında geliştirilen her yeni teknolojiyi Türkiye'ye getiren Şerifoğlu Parke yaklaşık on ülkeye ihraç ettiği ürünler ile Türkiye'yi yurtdışında temsil etmeye devam ediyor. Müşterilerinin isteklerine cevap verebilmek için sürekli çalıştıklarını söyleyen Şerifoğlu Parke Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Şerifoğlu ile 30. Uluslararası Yapı / Turkeybuild Fuarı'nda konuştuk.
Şerifoğlu Parke'yi tanıyabilir miyiz?
Şerifoğlu Parke olarak biz ahşap malzeme; dayanıklı yer döşemeleri üretiyoruz. İnsanlara ahşabın sıcaklığını hissettiriyoruz.
Şimdiye kadar teknolojiyi hep takip ettik, yenilikleri Türkiye'ye getirmeye çalıştık. Bundan dolayı dünyada bulunan her çeşit lamine parkeyi yapabiliyoruz. Çeşitlerimiz günden güne artıyor. Müşterilerimizin isteklerine cevap vermek için sürekli çalışıyoruz.
Markalaşmak sektörde çok önemli. Biz markalaşmayı başardık. Önümüzdeki on yıl içinde dünyanın en iyi on parke üreticisinin arasına girmek ilk hedefimiz.
Türkiye'deki pazar payınız nedir?
Türkiye'de inşaat sektörü son yıllarda büyük gelişim gösterdi. İnşaat sektörünün gelişmesi bizim de gelişmemizi sağladı. Dolayısıyla Türkiye'de yurtdışına nazaran daha yoğun bir istek oluştu. Kapasitemizin üçte ikisini Türkiye'ye, üçte birini ise ihracata ayırıyoruz.
Ama her geçen gün ihracatımızın arttığını belirtmekte fayda var.
Hangi ülkelere ihracat yapıyorsunuz?
Almanya, İngiltere, Rusya, Ukrayna, Romanya, Şeysel Cumhuriyeti, Dubai ve İran'a ihracat yapıyoruz. Proje bazlı olarak da zaman zaman Danimarka'ya ihraç ettiğimiz ürünlerimiz oluyor.
Çin ürünleri sizi nasıl etkiledi?
Çin ürünlerinin, bizim maliyetlerimizin altında Türkiye'ye girmesi bizi olumsuz etkiledi. Bunun üzerine biz de anti-damping yasasından yararlanmak için Hazine ve Dış ticaret Müsteşarlığı'na müracaat ettik. Müsteşarlık bu konuyla çok ilgilendi ve Çin'e onların maliyetlerini araştırmak için heyet gönderdi. Bunun üzerine yüzde 35 oranında bir vergi koydu. Bu vergi oranı da bizi korudu aslında. Zaten koruması da gerekir. Çünkü biz bu ülkeye yatırım yapıyoruz.
Çin ürünlerinin Türkiye'ye gelmesi de tüketiciye bağlı aslında. Tüketici ucuz ve kalitesiz ürün almazsa Çin ürünleri de Türkiye'ye gelmez. Bu anlamda üreticinin dikkatli olması gerek.
Yeni ürünleriniz var mı? Fuarda hangi ürünlerin tanıtımını yapıyorsunuz?
Yaklaşık bir buçuk sene önce tutkal kullanılmadan, dişlerinin birbirine geçmesiyle uygulanan click parkeyi üretmiştik.
Bunun dışında yeni olarak fırça darbeleriyle değişik yüzeyler oluşturmaya başladık. Değişik yüzeylere çeşitli efektler vererek değişik ürünler oluşturduk. Burada da onları sergiliyoruz.
Bizim ürünlerimizin kalitesi Almanya Ağaç Deri Enstitüsü'nün verdiği sertifikalarca tescil edildi. Enstitüden, cilanın dışarıya verdiği emisyon miktarlarının seviyesinin normal olduğuna dair raporlarımız var. Zaten başından beri hiç kanserojen maddeler kullanmamaya dikkat etmiştik.
Yapı Fuarı'ndan beklentileriniz neler?
Fuarlar ürünü ve markayı tanıtmak bakımından çok faydalı. 1983 yılından beri fuarlara katılıyorum. Ama artık Türkiye'deki fuarcılığı beğenmeye başladım. Almanya'dakinden Amerika'dakinden çok daha kaliteli bir fuar. Çok düzenli, çok güzel bir duruma geldi. Bu yılki fuardan da çok memnunum.