İtalya, İspanya ve Çin'e seramik ihracı yaptıklarını dile getiren NG Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Güral, "Biz tereciye tere satmayı seviyoruz. Avrupa'da çok önemli rakiplerimiz var. Önceki yıllarda hedefimiz onların arasına girmekti. Şimdi hedefimiz onların içinde en iyi olmak" dedi.
Seramik ve porselende Türkiye'yi dünya arenasında en iyi şekilde temsil edebilmek için çalıştıklarını vurgulayan Güral, "Biz boyumuzdan büyük işler yapıyoruz. Bu ürünleri Çin'e satabilmek, bizlere hem onur veriyor hem de mutlu ediyor. Artık Avrupalı devlerle baş ediyoruz. Hedefimiz ilk sıraya girmek" ifadelerini kullandı.
"Bu, bir ticari mesele değil"
Seramik konusunda yeni pazarların olduğuna işaret eden Güral, "Yıllardır Avrupa'da ve Rusya'da varız. Bizim için önemli olan tereciye tere satmak. Gerek porselen sofra eşyalarının gerek yer ve duvar seramiklerinin doğduğu yer Çin. Tereciye tere satılır mı? Satılır. Biz de gerçekten bundan büyük keyif duymaya başladık. Bu, bir ticari mesele değil artık. Türk menşeli bir ürünün markasıyla birlikte dünyanın öbür ucunda kullanılabiliyor ve oradaki rakiplerin içinde yer alabiliyor olması gerçekten çok memnuniyet verici" açıklamasında bulundu.
Türkiye, İtalya ve İspanya'nın ardından üçüncü sırada
Türkiye'nin seramik ihracatı konusunda iyi bir konumda olduğuna işaret eden Güral, "Seramikte tüketici beğenisine bakıldığında Türkiye, İtalya ve İspanya'nın ardından üçüncü sırada geliyor. Onlardan daha iyi olmamız lazım. Teknoloji yatırımlarını yaparsak yapabiliriz" diye konuştu.
"Ülke ekonomisini desteklemeye devam edeceğiz"
Güral, iş dünyası temsilcilerinin en önemli görevlerinin ülke ekonomisine katkı sağlamak olduğunu dile getirerek şunları kaydetti:
"Avrupa'da siyasi kriz yaşadığımız ülkelerle bizim ticari çalışmalarımız son derece iyi gidiyor. Siyasi sorunlar olabilir ancak iş dünyası temsilcilerinin görevleri diyalogları artırmak ve ülkeye daha fazla döviz kazandırabilmek. Genç arkadaşlarımla bu çalışmalarımıza devam edeceğiz. Artık bu iş modanın bir parçası. Seramik sadece kaplama malzemesi değil modayla birlikte bütünleşen mekanlara değer katan ve anlamlandıran bir ürün. Bu anlamda yeni yapmış olduğumuz yatırımlarla ülke ekonomisini desteklemeye devam edeceğiz."