Seramikte Duraklamaya Giren İspanya 2013 İçin Umutlu



Mimari projelere özel üretilen seramikler, banyo ve mutfak seramikleri, doğal taş, hammadde, porselen/çini hamuru, sır, endüstriyel makineler olmak üzere farklı alanlarda ürünlerin sunulduğu Cevisama 2013, UFI ve İspanya Ticaret Müsteşarlığı işbirliğinde gerçekleştiriliyor.

100 bin metrekarelik alana yayılan Feria Valencia fuar merkezinde düzenlenen Cevisama'da; İspanya'dan 473, yurtdışından 200 olmak üzere toplam 673 firma ürünlerini tanıtıyor.

Fuara, Türkiye'den; Bora Çelik, Demireks, Eczacıbaşı Esan, Kaltun Madencilik,  Safran Glass, Sanica, Yurtbay Seramik firmaları katılıyor.


Ibanez
: "Büyümenin reçetesi; uluslararasılaşmak"

Cevisama Başkanı Armando Ibanez'in fuara ilişkin değerlendirmesi şöyle:

"Günümüzün ekonomik koşullarında, uluslararası pazar seçenek olmanın ötesinde, mutlak bir gereklilik. Cevisama'nın ve fuara katılan endüstri kuruluşlarının temel hedefi, uluslararası pazarlara yayılmak ve ulusal pazarın sürdürülebilirliğini sağlamak. Krizi aşmanın üç anahtarı var, o da; ihracat, ihracat, ihracat. Bu nedenle de 2013 Cevisama'sını, bugüne kadarki en uluslararası düzeyde gerçekleştirmeyi amaçladık; Ar-Ge ve İnovasyon çalışmalarının sonucu olan yüksek kaliteli ürünlerin sergilenmesine özen gösterdik. Bizi kuşatan ekonomik koşullar ne denli zorlayıcı olsa da geleceğe ümitle bakıyoruz. Büyümenin reçetesi; uluslararasılaşmak."

Pinon: "Duraklamaya girmiş olsak da gelecekten ümitliyiz"

Uluslararası basın kuruluşlarının katılımıyla bu sabah (6 Şubat Çarşamba), Feria Valencia Kongre ve Sergi Merkezi'nde gerçekleşen Ascer (İspanyol Seramik Üreticileri Birliği) toplantısında; Pedro Riaza (Ascer Genel Sekreteri), J. Franscisco Ramos (Ascer Başkan Yardımcısı), Vicente Nomdedeu (Ascer Başkan Yardımcısı), Joaquin Pinon (Ascer Başkanı), José Castellano (Ascer Başkan Yardımcısı), Armando Ibanez (Cevisama Başkanı) ve Joaquin Pinon (Ascer Başkanı) konuşmacı olarak hazır bulundular. 

Ascer Başkanı Joaquin Pinon, önceki yıla göre yüzde %2'lik büyüme kaydedilen 2012'nin, İspanya seramik pazarı için duraklama yılı olduğuna dikkat çektiği açış konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Zor bir yılı geride bırakırken, seramik ihracatında dünyanın en büyük üçüncü ülkesi olan İspanya'nın, önümüzdeki dönemde bu alandaki rekabet gücünü artıracağını umuyorum. Bunun için idari anlamda da rekabetçi ve esnek davranmamız gerekiyor. KOBİ'lerimiz sorunların çözülmesinde önemli bir role sahip. Mevcut yapı stoğunun yenilenmesiyle birlikte tüketimde de artış kaydedilecektir. Castellon ve Valensiya bölgeleri, ulusal seramik pazarının rekabetçi eşiği... Yeni demiryolu projesinin hayata geçirilmesiyle birlikte, AB sınırları içindeki ticaret ağımız da güçlenecektir."

Ascer'in, seramik sektörünün yeniden güç kazanması için gerçekleştirdiği tanıtım çalışmaları şöyle sıralanıyor:



- 'Tile of Spain' için yeni bir logo tasarlandı.
- 'Distinctively Unique' mottolu reklam kampanyasında yer alan parmak izi ile kişiselleştirilmiş seramik algısı yaratılmaya çalışıldı.
- Web sitesi yenilendi.
- Mimarlara ve tasarımcılara özel programlar hazırlandı. (Tasarım okulu seminerleri, Mimarlık okulları için karo seramik dersleri, Rusya, ABD ve İspanya'da düzenlenen atölyeler)
- Tile of Spain Ödülleri ile mimarlar ve tasarımcılar seramik kullanmaya teşvik edildi.
- Qualicer 2014 kongresi ile işbirliğine gidildi.

Seramik dünyasındaki yenilikler ve 2013 trendleri...

Ascer Başkanı Pinon'un ardından söz alan Seramik Teknolojisi Enstitüsü (ITC) Mimarlık ve Tasarım Bölüm Sorumlusu Javier Mira; inovasyon temalı sunumunda, seramik endüstrisindeki yenilikleri ve 2013 trendlerini paylaştı.

Mira, İspanyol seramiklerinin sürdürülebilir ve inovatif yenilikleri arasında şunları sıraladı; doğal havalandırmalı ve fotovoltaik enerji üreten cepheler, gölgeliklerle yaratılan pasif sistemler, susuz montaj sistemleri, UV'siz bakteri öldürebilen, duyuları harekete geçirerek gerçeklik hissi veren seramikler...

2013 yılının trendlerinden bazıları ise şunlar; ahşap gibi doğal malzemelerin taklit edildiği, dokununca sıcaklık hissi veren, yeni kullanımlara ve şekillere olanak vererek kullanıcıyı oyuna dahil eden, kişiselleştirilmiş, geniş kromatik çeşitliliğe sahip, bağlantı noktalarını azaltan büyük ebatlı seramikler.



8 Şubat Cuma gününe dek sürecek olan Cevisama'ya; Seramik ve Banyo ödülleri, Trans/hitos sergisi, Alfa de Oro Ödülleri, Mimarlık ve Tasarım Forumu, Valensiya Politeknik Üniversitesi tarafından düzenlenen EXCO teknik seminerleri, Proalso Tilers Konferansı gibi çeşitli paralel etkinlikler eşlik ediyor.

Reklam Goruntulenme Bolumu